• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Personlige TV-skjermer Europa?

Ville du betalt ekstra for AVOD på flighter innen Europa?

• Ja

Votes: 15 34.1%
  • Nei

Votes: 29 65.9%

• Total voters
    44

bgo-flyer

ScanFlyer Blue
Hei!

Jeg lurer litt på om noen vet hvorfor ingen(?) europeiske flyselskap som flyr 737, A32X osv. innen Europa har personlige tv-skjermer i hver seterygg slik som f.eks Jetblue, Virgin America, Frontier og Continental i USA har på sine fly?

Vurderte DY å ha dette i sine nye -800 fly?

Takker for svar :)

Dyrt å innstallere uten at det gir mye avkastning tilbake. Dessuten i disse dager med små håndholdte aparater som iPad og lignende begynner AVOD å bli langt mindre viktig, og er nok lurere for flyselskapene å satse på wifi

Dessuten er USA et annet marked og flygningene er ofte lengre i forhold til Europa

Sist lørdag fløy jeg Continental LAX-EWR i en 737 med betal AVOD (Direct TV) og uten wifi. Selv på denne lange flyturen uten mulighet for nett var det så vidt jeg kunne se kun en håndfull som gadd betale og benyttet seg av det. Det store flertallet gadd rett slett ikke og gjorde andre ting. Selv gadd jeg heller ikke benytte meg av det og satt enten på iPad'n, leste eller sov

Last edited:
Jeg har stort sett med meg saker & ting som "underholder" meg underveis (les: arbeid...), så jeg ville ikke betalt for AVOD. Det jeg derimot ville vært interessert i å betale for er internettforbindelse. I tillegg hadde jeg hatt veldig lite mot å ha en kanal som gjør at man kan lytte på ATC, noe vel enkelt har i USA... :)

Ja, jeg kunne gjerne tenkt meg WiFi på IntraEuropeisk og heldigvis har jo DY begynt med dette, så vi kan jo håpe andre følger etter? Veldig mange har jo gått til anskaffelse av iPhone o.l. så da har de AVOD på mobilen :)

Men hvorfor installerte Virgin America og Jetblue gratis AVOD på sine maskiner hvis nytten ikke gjenspeiler kostnadene?

Men hvorfor installerte Virgin America og Jetblue gratis AVOD på sine maskiner hvis nytten ikke gjenspeiler kostnadene?

Ang Virgin America så er det bare deler som er gratis, mens f.eks filmer og endel annet må man betale for. Dessuten bruker de det som bestilingsværktøy av mat og drikke

Men det skal også sies at beslutningen å satse på dette kom før eksplosjonen av håndholdte enheter. Hadde idag skulle bestemme om man skulle gått for AVOD eller ikke tror jeg at konklusjonen for endel selskaper ville vært annerledes

Om jeg ville betalt for AVOD innen Europa ville nok vært avhengig av prisen og lengden på flyturen.

Men internett hadde nok vært mer fornuftig.

Har ikke Turkish Airlines personlige skjermer i hvert sete i deres A321-200, som også brukes til Europa, eller er jeg helt på villspor her?

Ikke helt urealistisk, da Jetstar har snakket om å tilby leie av iPad ombord, uten at jeg vet statusen på dette prosjektet idag

http://www.zdnet.com.au/jetstars-ipad-plans-leak-339311007.htm

AA har et prosjekt pågående....

Hvorvidt dette skal integreres i seteryggen eller at det vil ligge 1 stk Galaxy i hvert sete, sies det ikke noe om, så lang jeg har sett.

http://www.androidcentral.com/samsu...ed-american-airlines-new-flight-entertainment

http://www.slashgear.com/american-a...reens-with-samsungs-galaxy-tab-10-1-13158994/

Bruker ikke AVOD eller ser på film vist i et fly hvis det ikke er noe veldig spesielt (som i går, da de hadde en skifilm, Edge of Never, fra Chamonix på Krisworld). Kunne aldri tenkt meg å betale for det heller, har alltid blader, bøker og filmer tilgjengelig på pc.

Hvorvidt dette skal integreres i seteryggen eller at det vil ligge 1 stk Galaxy i hvert sete, sies det ikke noe om, så lang jeg har sett.
Mine to cent: man har de 'på bakrommet' og leverer ut etter behov. Er vel forsåvidt en fin måte å holde installasjonskostnad nede, da det ikke er nødvendig å installere i hvert sete når kanskje maks 10% ombord benytter.

Back