Peiskos og kaffe på 2. dag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Peiskos og kaffe på 2. dag

God morgen fra den blå stuen. Peisen knitrer, kaffe i k(r)oppen og nok å lese på - både digitalt og på papir. Fått igjen en del kvadratmeter stue etter at juletreet og pynten forsvant i går…men slapp av denne skal fortsatt kose seg i romjulen med familie, venner, mat og drikke.

Re: Peiskos og kaffe på 2. dag

God morgen fra BGO. Etter 2 måneder med knapt nedbør har juletiden bydd på snø/haggel/regn/is/slaps. Jaja.

Snart går turen mot løpetur i nye Fyllingsdalentunellen innen fjells som er en parallell tunell til nye linje 2 / bybane her i Bergen. Norges beste sted for inne løping? Kanskje.

Ha en fin dag

God morgen fra Asker. Kone og eldstemann sendes i bakken, men jeg er hjemme med et stykk sykt barn. Ikke umulig jeg samtidig kan få unna litt jobb jeg uansett måttet gjøre i romjulen. Ha en fin dag

Snart går turen mot løpetur i nye Fyllingsdalentunellen innen fjells som er en parallell tunell til nye linje 2 / bybane her i Bergen. Norges beste sted for inne løping? Kanskje.

Ha en fin dag

Etter i flere år å ha jogget i Bergen med vanntette klær og likevel vært gjennomvåt unner jeg dere den tunnel,en. Også utrolig mye som har skjedd innen samferdsel i Bergen siste 15 år, så er det selvfølgelig en bonus for oss østlendinger å kommentere trikken som aldri kommer over bryggen.;)

Her er morgenstunden med lefse og kaffe snart over. To arvinger/krapyler tvinges på langrenn, og det kommer til å fortsette til de får nogenlunde teknikk de kan ta opp igjen når de er 25 år. Tar vel også en tur innom de gamle med vi er uti Asker.

Her er morgenstunden med lefse og kaffe snart over. To arvinger/krapyler tvinges på langrenn, og det kommer til å fortsette til de får nogenlunde teknikk de kan ta opp igjen når de er 25 år. Tar vel også en tur innom de gamle med vi er uti Asker.

Vær obs på at preppebilen basert på Vestmarksetra, havarerte julaften og er ennå ikke fikset. Strengt tatt i Bærum kommune, men påvirker skiløypene i Asker. Preppes normalt fra Solli Gård

God morgen fra Oslo Øst. Kaffe og kransekake på senga som følge til nyheter og forum. Muligens en skitur på planen. Enkel middag i dag med rester fra julaften. Så er det jo annen juledag og boxing (stavekontrollen foreslo Boeing[emoji6]) day, så kan jo bli litt fotball og øl på puben. Ha en finfin annen juledag!

Ikke peiskos ennå her i Haugesund, men god kaffe og frokost i gang. Duskregn, men og antydning til blå himmel i vest. Herlig ro, skal prøve å bevare den når jeg etterhvert må i gang med forberedelser til romjulens kunstnerisk løft. :)

Last edited:

God formiddag fra Lommedalen. Det brenner i begge peiser og en enkel frokost er unnagjort. Svigers kommer på Norsk-Italiensk aften i kveld, vi skal servere Grandiosa...Snart ut for å rydde i garasjen og fjerne snø fra biller og gårdsplass. Det er vel dagens planer.
Ha en fin 2 juledag

Gmorgen fra Knausen. Sen frokost inntatt, overnattingsgjester har forlatt åstedet og peisen knitrer. Kaldt oppe i høgget her, men fremdeles blir det bakken på de fire yngste og senior tar podkast-tur mot Skjennungstua.

Middagsgjester i kveld på crispy duck.

God treg morgen fra Granka. Ganske ut av kroppen opplevelse med all inklusive jule galaen i går. Vi la oss kl 23 og det betyr vel at vi nå nærmer oss 13 timer i køya. Det er bra feriemodus.

Nå skal vi vel straks ut og fange oss noen ferske baguetter og pålegg. Vi trenger en pause fra buffé kjøret her. Deretter blir det ut og jage skrittmål. Vi skulle fått oss staver og rumpetaske.

Ha en ekstra best dag!

Treningsøkt unnagjort nå blir det snart en sen lunch hos støresøster også tror jeg at jeg sier meg ferdig med familieselskaper denne jula. Kanskje en fotballkamp senere i dag også .

Deretter blir det ut og jage skrittmål. Vi skulle fått oss staver og rumpetaske.

Ha en ekstra best dag!

Et syn jeg er villig til å betale for…i alle fall å gå i tog for!!!!

Last edited:

God 2. juledag fra fjellheimen. Noen friske timer i alpinbakken er unnagjort. Strålende føre og vær. Kalkunen i ovnen skal spises før vi setter kursen tilbake mot Oslo.

Back