• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Passagerafgift på vej i Norge?

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Passagerafgift på vej i Norge?'

Originally posted by TOS

Originally posted by Jack

Norge går ikke til skogs med dette regimet.. det tør jeg nesten å garantere... :thumbup :smokin

Jens, er det deg...?:D

Ikke helt.... :smokin

Originally posted by LN-RKF

Var det ikke her vi skulle slippe å høre politisk tullprat(Både når det gjelder høyre og venstrevridd vissvass)? :D

Snakk om å kaste stein når man sitter i glasshus! :naughty:

Når andre gjør det i denne tråden så gjør jeg det også! :mol :thumbup :smokin
Denne tråden er jo allerede gjennomsyret med meninger… hvorfor ikke litt til? Og jeg ble for fristet av det som sto her og måtte flagge en mening… Forskjellen på det som ytres her og det jeg sier er at det jeg skriver skjer, mens det høyrefløyen klager over ikke har rot i virkeligheten……. i følge flere her! Ingen slemme avgifter fra de slemme sosialistene…… Men er enig… burde nok ikke flagegt en mening… men måtte bare…. Og som gutt så liker jeg å kaste ting… og noen ganger går dem gjennom en rute eller to… :biggrin :smokin :devil
Uansett var det vel snakk om at dette forumet skulle være fritt for politiske ytringer? Og i den senere tid har det vel vært noen ytringer her? Dukket vel opp i september en gang? Der er mange nok forum hvor denne typen saker kan diskuteres… VG, Dagbladet og Nettavisen har utmerkede forum for dette.. Der kan man klage over hvor ille det er i Norge, og eventuelt det motsatte…

Det er da ikke statens, den danske eller norske, sin oppgave å ivareta priskonseptene til NB??? Det kalles indirekte subsidiering....

Høyere avgifter = mindre flytrafikk = mindre forurensing = bra!. Men da bør selvsagt avgiften legges på drivstoffet og ikke som nok en tullete symbolavgift.

Det var da svært så aggressiv du er i dag, Jack? Innlegg som dine ødelegger den gode tonen vi har ellers på dette forumet!

Originally posted by DY Tech

Det var da svært så aggressiv du er i dag, Jack? Innlegg som dine ødelegger den gode tonen vi har ellers på dette forumet!

Ja her var det en god tone ja! En god tone var det ikke før jeg ytret en mening og jeg kan nok innrømme at jeg ikke har bedret tonen med mine innlegg! Men at jeg alene forsurer stemningen er pissprat! Jeg kan vel også si min mening når andre gjør der? Selv om jeg ikke tilhører den harde høyrefløy... og er relativt positiv til den nåværende regjering..... :devil :mol

Originally posted by DY Tech

Originally posted by Jack

-------En god tone var det ikke før jeg ytret en mening .....

Jo, det var det faktisk!

Mulig hvis du er enig i det som sto der! Men det plager ikke meg at du mener at jeg forsurer debatten!" Her er det mange medlemmer som er minst like ille OG verre en meg når det gjelder å gjøre diskusjoner negative! Diskusjonen blir negativ når man flagger ekstreme og ytterliggående politiske meninger... og ofte når man kun flagger sitt politiske ståsted... noe jeg trodde det var enighet om at vi ikke skulle gjøre på dette forumet.....? Men der tok jeg feil...?:mol :devil

Jeg er høyrevridd og jeg er stolt av det. Venstresiden i Norge har i alle år forsøkt å stemple "høyrevridd", "høyrepolitikk" etc. som noe ondskapsfullt og kynisk, men tilbake til avgiftene... Dette er den Stoltenberg-regimets første budsjett. De røde hadde heldigvis begrenset mulighet til å endre den forrige regjeringens budsjettforslag, men dessverre ligger fire tunge år foran oss. Erfaring fra tidligere har vist at AP alltid øker avgiftene når de sitter med makten, og det samme vil skje nå. Dessuten vil det såkalte miljøpartiet SV aldri finne seg i at flyselskapene ”slipper unna”.

Hva er problemet? :baeh

Noen få kroner på toppen av billettpriser ned til 168 kr? :smokin

Gå bare på et shoppingsenter og se hva folk villig betaler for ting-og-tang-tull for å utsmykke de allerede overdådig oppussede husene sine!

For ikke å snakke om bilparken ved flyplassene, eller marinaene hvorsomhelst.

Var det ikke DY som mente at tilslutt skulle flyreisen være gratis fordi de ville kunne hanke inn profitten fra reklame for relaterte greier?

Leste nylig en bok om flybåtenes glansperiode på 30-tallet. Transatlantisk billettpris var da det samme som for en bil, eller halvparten av et lite hus.

:skep

Back