• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

PanAm Clipper Connection (Boston Maine Airways)

Trety

ScanFlyer Rusty
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5655575

Dette selskapet ser ut som de flyr kun 727 i de gamle PanAm fargene. Hva slags selskap er dette og hvordan har de fått rettighetene til en sånn livery?

Replying to Topic 'PanAm Clipper Connection (Boston Maine Airways)'

de kjøpte ganske enkelt rettighetene til navnet. Dette er vel fjerde selskap som flyr med navnet Pan Am og logoen. Boston Maine Airways var, om jeg ikke husker feil, et datterselskap av Pan Am III, så fikk de problemer med fagforeningene, la ned Pan Am III og så fikk BMA overta selskapers fly og operasjoner. heia!!!

Dette er PanAm III (muligens IV...) - Boston-Maine Airways. De har hatt et turbulent liv, og flyr mye charter. men ikke til flyplasser de skylder penger .......

Selskapet bak dem (Guilford Transportation) har kjoept rettighetene til navnet og globusen. De eier ogsaa et jernbaneselskap, saa derfor kan PanAm-globusen naa ogsaa sees paa en del jernbanevogncontainere rundt omkring ...... (sic)

De proevde for noen aar siden aa bygge opp en hub i karibien, men det gikk for det meste skeis. De flyr fortsatt noen faa ruter, og det siste nye er at de skal aapne ATL-Orlando (Sanford) den 10. februar.. En hoeflig forespoersel til deres hovedkontor ble returnert med svar at de desverre ikke trengte noen stasjonssjef akkurat naa ... ;)

Er ikke sikker paa hvort mange 727'er de eier, det skal vaere over 20, ettersom de gjorde en deal med UA om overtagelse av diverse individer. Imidlertid mener jeg aa ha lest at det mest var for reservedeler ... En del er ogsaa beslaglagt av firmaer de skylder penger.

Tragisk at en ærverdig gammelt logo bare kan kjøpes av hvemsomhelst! :skep

På jernbanecontainere - ugh!!! :baeh :pissed

Tjøntveit kjøpte jo en logo, men har heldigvis ikke klart å misbruke den. :p

Originally posted by ANX
(...)

Jøss, hvilken da?

Originally posted by Falcon

Originally posted by ANX
(...)

Jøss, hvilken da?

Wien Air Alaska ! Jeg er ikke helt enig med ANX, Tjoentveit misbrukte Wien's Logo og Gode Navn, naar han stjal 737en (den var malt i Wiens farger) Mener ogsaa at minst en F27? var malt i Wiens Farger.

Var den malt om? Jeg har alltid trodd at den fortsatt hadde bien paa halen da den ble kidnappet.

Tror det minst må være Pan Am IV

Originally posted by LN-MOW

Var den malt om? Jeg har alltid trodd at den fortsatt hadde bien paa halen da den ble kidnappet.

Den var malt om, jeg saa den pluss en F27? i SVG foer Tjoentveit "hentet" den

Back