På tur med Ulf og Scanairs Eventavdeling
Hva gjør man når forloveren til en av forumets aktive skal arrangere en overraskelse? Da mobiliserer litt forumfolk og lager et lite forumtreff. Undertegnede påtok seg oppgaven med å koordinere dages første øvelse.
Jeg startet dagen med en tur nordover E6, og passering Olavsgård skjedde i tilnærmet CAT2-forhold ved 0830-tiden. Det lovet IKKE bra med tanke på senere :fly-aktiviteter. Avtalen var å møte learjet og Martin på OSL (terminalseiden) og så bevege oss over til GA der vi skulle møte Madman. Learjet ankom OSL 25 minutter etter undertegnede og kunne melde om oppklaring langs E6 - lyktestolpene var ikke å tåka lenger.
Over til GA og møte med Madman før sikkerhetskontrollen, deretter inn i Gardermoen flyklubbs lokaler. METen (både i egen person og på diverse nettsteder) lovet opptørking og fint vær. Vi gjorde et best guess og forskjøv avgang fra 10 til 1045, et valg som viste seg å være helt riktig.
Vi beveget oss ut i hangaren til flyet vi skulle fly ned til Kjeller. Ser at vi burde fjerne noe løst før vi taxer ut av hangaren.
Hva sier du? Er det ikke det flyet? Flyet vårt står ute.
Det var ULF vi skulle ut med, ja:
Siden østre bane var stengt ble det en brukbar takse-tur over hele plassen. Lite trafikk og vi fikk dra fra 19L med en gang. I løpet av en time hadde det gått fra skydekke i knehøyde til flott sommervær:
ULF kom seg den lille turen ned til Kjeller med 100% belegg og Madman bak spakene:
På Kjeller ventet flere forumister: Someone, GustavF og jcnorway, så da overlater jeg resten av denne TRen til hovedpersonen.
--- end of part 1 ---
Hva gjør man når forloveren til en av forumets aktive skal arrangere en overraskelse? Da mobiliserer litt forumfolk og lager et lite forumtreff. Undertegnede påtok seg oppgaven med å koordinere dages første øvelse.
Jeg startet dagen med en tur nordover E6, og passering Olavsgård skjedde i tilnærmet CAT2-forhold ved 0830-tiden. Det lovet IKKE bra med tanke på senere :fly-aktiviteter. Avtalen var å møte learjet og Martin på OSL (terminalseiden) og så bevege oss over til GA der vi skulle møte Madman. Learjet ankom OSL 25 minutter etter undertegnede og kunne melde om oppklaring langs E6 - lyktestolpene var ikke å tåka lenger.
Over til GA og møte med Madman før sikkerhetskontrollen, deretter inn i Gardermoen flyklubbs lokaler. METen (både i egen person og på diverse nettsteder) lovet opptørking og fint vær. Vi gjorde et best guess og forskjøv avgang fra 10 til 1045, et valg som viste seg å være helt riktig.
Vi beveget oss ut i hangaren til flyet vi skulle fly ned til Kjeller. Ser at vi burde fjerne noe løst før vi taxer ut av hangaren.

Hva sier du? Er det ikke det flyet? Flyet vårt står ute.
Det var ULF vi skulle ut med, ja:

Siden østre bane var stengt ble det en brukbar takse-tur over hele plassen. Lite trafikk og vi fikk dra fra 19L med en gang. I løpet av en time hadde det gått fra skydekke i knehøyde til flott sommervær:

ULF kom seg den lille turen ned til Kjeller med 100% belegg og Madman bak spakene:

På Kjeller ventet flere forumister: Someone, GustavF og jcnorway, så da overlater jeg resten av denne TRen til hovedpersonen.
--- end of part 1 ---