"På hjørne" i Bangkok?

Fredrik Propell

ScanFlyer Silver
"På hjørne" i Bangkok?

For mange år siden (1991 og 1993) var jeg i transitt med familien i Bangkok på veg til Australia. Reiste på stand-by/id billetter, som gjorde at vi fikk en del ekstra dager i BKK. Da husker jeg at vi var innom et spisested i byen kaldt "på hjørne". Dette er/var et sted hvor SAS crew ofte var å spiste på siden hotellet deres var like om hjørne. (Om jeg husker rett såklart). Så spørsmålet mitt er om noen av de gamle traverne, eller de unge her inne vet om den eksisterer enda? :)
Mine minner om stedet var bråkete, trangt og mange SAS effekter i taket og på vegger, men god mat.

Der ligger 3 steder lige ved Rembrandt som SAS-crew bruger meget.

"Bambus-hytten" som ligger lige over for hotellet.

"Lean on Three" som ligger i en "have" med en lille dam overfor hotellet

"P Kitchen" som ligger næsten ved siden af og på samme side af Soi 18 som hotellet.

Disse er vel de mest benyttede spisesteder tæt på hotellet.

Re: "På hjørne" i Bangkok?

Om det ikke er noen av restaurantene FlyHi nevner, tipper jeg det må være Suda du tenker på. God mat, hyggelige priser, mye SAS-crew og andre skandinaver. Den ligger på et hjørne inne på Sukhumvit soi 14.

Om det ikke er noen av restaurantene FlyHi nevner, tipper jeg det må være Suda du tenker på. God mat, hyggelige priser, mye SAS-crew og andre skandinaver. Den ligger på et hjørne inne på Sukhumvit soi 14.

Suda kunne også være et bud. Har dog ikke selv spist der, men bare gået forbi. Det passer måske bedre med at ligge på et hjørne. Suda bruges, som TriStar nævner, også en del af SAS-crew.

Det er en restaurant i et hjørne jeg mente ja, så Suda kan være stedet. Interessant at det fortsatt er liv i det 20 år siden sist jeg spiste der. Takk for svar dere!

Det er nok Suda i Sukhumvit Soi 14. SAS crewet hadde stambord der i mange år. Midt i restauranten på en liten forhøyning. Eierne brukte det for alt det var verdt og litt til for å trekke andre "falang" til restauranten. Bra mat der. Husker at ingen andre fikk sitte ved bordet, selv om det ikke var noen fra SAS der og det var kø ved de andre bordene.
Tror ikke SAS bruker det lenger. Kanskje de har flyttet hotell. Jeg vet ikke. Men de må vel spare penger og da finnes det andre alternativer en de relativt dyre business hotellene i sentrum av byen.

Det kolde hjørne som er det "korrekte" navn, ligger på hjørnet af Shukumvit og soi 15, da jeg besøgte stedet 2010 var det samme ejer (kineser) som da jeg boed i Bangkok 1976 - 78
/Torben

Back