• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: WMA-problem

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Kanskje mest i Cedlinds gate .... :hi2

JEg kjoepte noen musikkfiler fra Musikkonline, og alt synes aa vaere i orden naar jeg spiller filene paa pc-en. Men naar jeg overfoerer dem til min Creative Nomad, sier spilleren at noen av filene trenger lisens.
Lisensen er jo ok siden de spilles paa pc'en, men hvorfor leser ikke mp3-spilleren den - og hvorfor bare noen av filene???

Musikkonline har aldri vaert borti problemet og har ennaa ikke funnet noen loesning ...

Replying to Topic 'OT: WMA-problem'

mitt tips:

enten støtter ikke spilleren din DRM-standarden som er brukt, eller så er det en type lisens på filene som låser seg til den hardware den først blir lastet ned på/ spilt på. dvs den lager en liten kode generert på basis av hovedkort/ram/cpu osv. brukes den da på annen PC/mp3-spiller osv så vil den da ikke virke.

mvh

Jan Roar Rød

.. men hvorfor virker da noen av filene og ikke andre??

du får google litt etter DRM-fjernere :) finnes massevis a slik software som skreller vekk den irriterende DRM beskyttelsen.

Jan Roar Rød

Jeg faar det til aa funke ved aa brenne filene til CD og saa rippe dem av til mp3 ... Litt tungvint, men det gaar ...

Dette er ikke for å være frekk, men hvorfor kjøper du musikkfiler????:wow:

Hvis du vil, kan jeg gi deg et kurs i hvor man bør laste ned å hva man bør bruke ;)

Men med WMA kan man støte på problemer rett som det er , WMA er egentlig microsoft windows sin utgave av Mp3. men som med alt annet fra windows er det ikke det beste:spin:

Originally posted by plane-spotter

Dette er ikke for å være frekk, men hvorfor kjøper du musikkfiler????:wow:

Ingen vanlig foreteelse, men ikke alt finnes paa iMesh, vettu ... :smokin
Og jeg har ikke taalmodighet til aa vente paa postgangen ...

*host* freeme *kremt*

(Skal funke så lenge det er en lisens tilstede..)

Edit: etter å ha postet svar så jeg den aller første linja, og... EY! :)

Back