OT: Terje Vigen

Morten

ScanFlyer Blue
Noen som husker allmennefag/reallinjen, og norsk-fagene,
om hvem relevanse de har med flyfag?
(vi har det bare litt "moro")

((Morten sitter hos Speedbird og får hjelp av FedexMartin))

(...Det bodde en underlig gråsprengt en,
på den ytterste nögne ö...)

Noen andre flymekanikere/flygere/entusiaster som kan resten av dette diktet
i versene?

:)

Takker for svar, Alexander, Kenneth og Andreas! :)
Vi hadde en diskusjon om hvilken tilknytning Terje Vigen hadde med norsk luftfart! :)
Jeg for min del måtte melde litt pass, da vi ikke akkurat lærte om Terje Vigen på Flylinjen.. :)

Det var skikkelig kumerlig i Norge på den tiden da Terje Vigen rodde over til Danmark! Samenligningen må vel väre at det er mye vi kan bli flinkere til i Norge. På mange områder blir vi samenlignet med Albania. Det er vel byråkratiet og tungrodhet og beslutsomhetsvegring jeg tenker på da. Mye bra i Norge, men vi kan bli bedre!!!:nor . Småfly i Norge er ikke akkurat noe mekka for entusiaster!

Nei, du husker jo da vi kjørte innom Lee Airport i Washington..
..stod ikke på kartet engang, men var jo nesten like mye fly som vi har i hele Norge..
GA i Norge er ikke helt det store, nei..

Det var bare 1 plass av rundt 20 plasser rundt Washington DC, med forbehold. Der er det fuldt mulig å utnytte småfly som airtaxi til bedrift besøk osv. Feks fra NY til en bedrift i utkanten av Washington DC. Selv med en stempelmaskin er det raskere å frakte personene ned til den lokale flyplassen og ta besøket.Med rutefly bruker du mye tid på flyplassen og irriterer deg over andre som sniker seg i security køen og ennå ikke har lært seg hva de kan ha med seg ombord osv osv. Det er bortkastet tid.

Back