• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Nødhjelpstyv tatt på fersken

Trety

ScanFlyer Rusty
OT: Nødhjelpstyv tatt på fersken

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article324930.ece

"Ved flere anledninger skal den 36 år gamle mannen ha stjålet penger i forbindelse med innsamlingsaksjonen til flomofrene i Sørøst-Asia. "

Helt utrolig hvor lavt mange er villige til å synke etter noe slikt. Så på TV2-nyhetene i går at en kar hadde rykket inn en annonse for å hjelpe ofrene i avisa... og skrevet inn sitt eget kontonummer! :sarc

Re: OT: Nødhjelpstyv tatt på fersken

noen ganger ønsker jeg meg sharialover i Kongeriket. Hva med offentlig pisking?

Noe så usselt skal du lete lenge etter. Max straff på 21 år burde være på sin plass her. Pluss utvisning etterpå, da det ser ut til å være en ytlending.

Lavere enn dette kan du ikke komme. Ikke engang narkisene i Oslo sentrum ville stjele en slik innsamlingsbøsse.

:naughty: :naughty: :naughty:

Dette må være det laveste av de laveste..

Er han av Norsk opprindelse, send han som hjelpearbeider.. på egen regning.. til de hardest rammede områdene etter katastrofen.. Der vil han være til alt er ryddet opp, han vil bli satt til de værste oppgavene.

Er han av utenladsk opprindelse så er det umiddelbar utvisning til hjemland uansett om han er forfulgt eller ikke i hjemlandet. Han skal selv betale alle kostnader med utsendelsen. Og han vil for altid være ettersøkt i Norge..

Alternativ

Avrett fyren..

Jeg ser ingen grunn til å vise han nåde..

Jeg ser at fordommene tyter over her nok en gang. Selvsagt er det nedrig, frekt og undermåls å gjøre slikt, men det er jaggu skremmende å se hvor langt enkelte kan synke i sine forslag til avstraffelsesmetoder også.
Ellers er det en også en rekke nordmenn som er tatt for slike ting de siste dagene, både ungdommer og voksne. Så påstander om at "selv ikke narkisene ..." er mildt sagt på trynet.
Mennesker er ikke alltid så medmenneskelige og solidariske som vi ønsker å tro. I katastrofeområdet i Sørøst-Kina skal innfødte ha solgt lik til pårørende slik at de skulle få dem med seg hjem. Lik er plyndret for verdisaker, og kofferter er tømt for innhold. Vi kan gjerne øse oss opp i "rettferdig harme" over falske bøssebærere og den slags, men vi bør passe på slik at vi ikke blir så oppblåst pompøse at vi sprekker...

Jeg er i stor grad enig med deg Fly high, men samtidig kan jeg forstå at det koker over for folk. Selv om det dreier seg om småpenger, så vitner slike handlinger om en total mangel på fellesskapsfølelse og respekt for andre mennesker. Men som sagt, er enig i at en del av reaksjonene var over grensen.

Ja, for å understreke: Jeg synes det er utrolig simpelt å gjøre slikt, og slike mennesker må jo være temmelig avstumpede og samvittighetsløse. Men det ser altså ut til at det er bra vi ikke lever i "det ville vesten" der impulsive følelsesutbrudd førte til at man fant et tau og klynget opp synderen i nærmeste tre!;)

Men det kompliserer vel debatten en tanke dersom man skal forsøke å tolke hva en skribent egentlig mener?

Selvfølgelig, men det er svakheten med skreven kommunikasjon. Det er mye som går tapt.

Jeg er ikke overrasket over dette, syns det er svært tragisk at folk har blitt så frekke. Jobber i blomsterbransjen, og vi har ofte fortvilte folk innom som må kjøpe nye lykter/blomster til et gravsted. Hvis folk stjeler fra gravene til folk, så er det ikke grenser for hvor frekke de er :naughty:

Back