• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT : God save America - He hasn't done it yet...

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
Har dere sett Amerikanere på All Inclusive Hotel ?? Det har jeg og har ikke sett verre !!!
Nordmenn, svensker, tyskere og briter når dem ikke til knærene i harryfaktor !!

Er fullstendig klar over at Mexico er USA's Mallorca. Men dette "Mallorca" må da være hundre ganger verre enn det reelle Mallorca når det gjelder turister.

Hotellet som jeg bodde på var ett 5 stjernes All Inclusive Hotel, som innebærer at all mat og drikke er gratis i ubegrenset omfang...

Jeg har ikke sett på maken til oppførsel og ikke minst mangel på matkultur....

- Fatene fylles til randen
- Alt mixes til det mest avskyelige
- Er det rart de er feite som smultbobler

Noen eksempler :

- Sprøstekt bacon med Nougat - herlig
- Sjokoladekake og andre småkaker dandert med Sushi samt Pepperrot over det hele

Høres ikke det lekkert og godt ut ??

Det må sies at vedkommende som hadde mixet kaker og dessert fikk seg en ubehagelig overraskelse da han skjønte hva pepperrot var.... :p :p .. Og vi dertil god underholdning

Det må sies at etter 3 buffetmiddager hadde vi fått nok, da ble det heller gode resturanter for vår del...

God bedring, USA !!

Mens vi er inne på matglade amerikanere...IKEA har jo hatt problemer med noen av sine produkter som selger bra her i Europa og da Norden spesielt, som f.eks. stoler. De tåler rett og slett ikke vekten av gjennomsnitts-Bill/Mary "over there". :cheers:

Vel - vi vet jo alle hvor uttrykket 'trailertrash' kommer fra. Det er ikke uten grunn ...

Originally posted by Savipix
Får intrycket att du har haft en fantastisk ferie.

Det hadde jeg, men vil unngå slike All Inclusive Resorts ......:smokin

Originally posted by cabincruiser
Høres ut som den jevne amerikanske cruisebåt-pax, dette her....:up:

Ah.. Begynner å mimre tilbake til turen med hurtigruta i sommer...

Jeg anbefaler alle å lese "Frykten for Amerika - En europeisk historie" av Stian Bromark og Dag Herbjørnsrud. Den er tilgjengelig på Ark for 99kr. Interessant bok. God lesing! :)

Nå er det 250 millioner innbygere i USA, og alle er ikke slik... Som Skap-Amerikaner må jeg ta amerikanere flest i forsvar. Hadde man dømt skandinaver etter den gjengen du finner i Aya Napa tror jeg nok vi hadde blitt sett noe ned på vi også... Men, du er inne på noe når det gjelder maten. Amerikanske porsjoner på restauranter er enorme, og det er vel sjelden folk spiser opp alt. Jeg gjorde den bommerten sist jeg var over å bestille forrett og hovedrett første dagen - BOM! Som god nordamann skulle jeg jo spise opp maten min! Det var en Pappadeux-middag selv jeg skulle vært foruten...

Originally posted by raskefot
Jeg anbefaler alle å lese "Frykten for Amerika - En europeisk historie" av Stian Bromark og Dag Herbjørnsrud. Den er tilgjengelig på Ark for 99kr. Interessant bok. God lesing! :)

Den nærmer seg toppen av bunken på nattbordet... Jeg tror forøvrig ikke LN-HAT er anti-amerikansk av lynne bare fordi han ble satt ut av enkeltes spisevaner. :)

Originally posted by raskefot

Nja, den er ganske subjektiv. Forfatterne hadde vel på forhånd bestemt seg for at USA er slik og ikke sånn. Mitt inntrykk var at "her skal US-tvilerne omvendes". Jeg er enig i at den tar opp et interessant tema, men jeg synes ikke at den fungerer helt.

Ja du kan oppleve det meste på slike hotell... Men som CK påpeker man kan ikke dømme et helt folk etter hva noen tar for seg på en buffet... Det finnes som CK påpeker historier om norske jenter på Kypros - som nok ikke gir riktig bilde av resten av landet vårt...

Buffet har egentlig aldri vært min favoritt - ikke i USA, ikke på norske høyfjellshotell og ikke på båtene som seiler fra Norge og til Danamrk og Tyskland...

Originally posted by CK
. Amerikanske porsjoner på restauranter er enorme, og det er vel sjelden folk spiser opp alt. Jeg gjorde den bommerten sist jeg var over å bestille forrett og hovedrett første dagen - BOM! Som god nordamann skulle jeg jo spise opp maten min! Det var en Pappadeux-middag selv jeg skulle vært foruten...

....Ja porsjonene er enorme....normalt deler min kone og jeg en hovedrett, og det er plenty med mat for oss begge....jeg synes det er helt greit at det settes soekelyset paa amerikanernes spisevaner.....for selv med 270 millioner innbyggere....er det alltfor mange som spiser slik LN-HAT saa.....og fedme er et mega (no pun intended
:p ) helse problem som USA maa begynne aa ta alvorlig......

Originally posted by dc-8-63
Originally posted by CK
. Amerikanske porsjoner på restauranter er enorme, og det er vel sjelden folk spiser opp alt. Jeg gjorde den bommerten sist jeg var over å bestille forrett og hovedrett første dagen - BOM! Som god nordamann skulle jeg jo spise opp maten min! Det var en Pappadeux-middag selv jeg skulle vært foruten...

....Ja porsjonene er enorme....normalt deler min kone og jeg en hovedrett, og det er plenty med mat for oss begge....jeg synes det er helt greit at det settes soekelyset paa amerikanernes spisevaner.....for selv med 270 millioner innbyggere....er det alltfor mange som spiser slik LN-HAT saa.....og fedme er et mega (no pun intended
:p ) helse problem som USA maa begynne aa ta alvorlig......

Takk !! :cheers:

Det gjelder ikke bare USA. Overvekt har begynt å bli et alvorlig problem for oppvoksende generasjon i dette landet også. Overvekt kombinert med lite fysisk aktivitet er vel riktigere å si...

og jeg gjør mitt beste for å bevise for EB at jeg kan bli tynnere - men han kan IKKE bli yngre.... Så i går var jeg ute og slet joggeskoene på snøføret i Asker - for tredje gang på én uke! Og i dag blir det gulrøtter til lunch igjen!

Back