Oslo - Wien med Austrian

andyp

Homebrewer
En liten og kjapp rapport, men noen få bilder.

Skulle på en messe med jobben i Wien i slutten av oktober og reisen ble foretatt med Austrian Arrows (operated by Tyrolean).
Etter en kjapp tur i taxfree og en øl/lunsj i Norwegian Aquavit Bar var det tid for Boarding. Hadde valgt sete 4A og de 2 første radene var forbeholdt business med sedvanlig gardinforheng. Fokker 100 flyene var pene og rene innvendig og benplassen var formidabel. Sjelden jeg har hatt så god plass i øko på slike kortere turer. Tipper belegget var så godt som 100%, og etter takeoff var personalet raskt fremme med noen påsmurte skiver og fri drikke. Flyturen foregikk uten større begivenheter, og vi landet på VIE 15 minutter før planlagt ankomst. Turen er satt opp til å normalt ta 2t og 35 min.
Wien var ellers en fin by med hyggelig folk, god mat og drikke. Bodde på Hotel Rathaus Wein & Design som kan anbefales på det sterkeste ( http://www.hotel-rathaus-wien.at/en-index.shtml ) med flott service, god frokost og masse god vin å by på fra lokale produsenter.

Turen hjem fra VIE var også relativt begivenhetsløs med samme service som på veien frem. Finurlig løsning de har ved gatene etter sikkerhetsjekken hvor busser rygger rett "inn" i gaten når man boarder og frakter deg så videre til der flyet er parkert.
Ellers hyggelig besetning og dobbel servering av drikke ble gjennomført før vi landet på OSL.
Totalinntrykket av Austrian er et godt og effektivt produkt med god kabinfaktor og grei servering. Kunne dog ønsket noe varmt å bite i istedenfor de sedvanlige påsmurte skivene. Ottakringer ølet de serverer er iallefall prima.

Attachments

• 26102009066 (Large).jpg
    26102009066 (Large).jpg
    57.1 KB · Views: 763
  • 26102009067 (Large).jpg
    26102009067 (Large).jpg
    58 KB · Views: 752
  • IMGP3259 (Large).jpg
    IMGP3259 (Large).jpg
    49.9 KB · Views: 745
  • IMGP3260 (Large).jpg
    IMGP3260 (Large).jpg
    68.7 KB · Views: 741
  • IMGP3262 (Large).jpg
    IMGP3262 (Large).jpg
    59.5 KB · Views: 721
Arti med rapport fra et selskap vi hører lite fra. Flott rapport :D utrolig at det er en slik benplass på en fokker 100, altså...

Hyggelig at turen fallt i smak. Den varme maten som ble servert tidligere forsvant desverre, et av mange innsparingstiltak. Når det gjelder seteavstanden er den best foran og blir endel dårligere lenger bak. Husker ikke helt hvor grensen går, men mulig det er rundt rad 10.

Ottakringer på boks kalles på sleng 16er Blech i Wien, siden det kommer fra Ottakring som er 16. Bydel i Wien. Øl som faller i smak her og :)

Flott rapport :)

Som vel Flightdeck var inne på i sin rapport fra Austrian tidlige i år, så er det svært god plass på de fremste radene i deres Fokkere. Skal selv reise med dem i februar og reservert sete så langt frem som mulig da

Noen som har erfaring med deres 738 ?

Da jeg booket OSL-VIE-ATH ble det rad 5 på Fokkeren og rad 8 på 738.. Men antar det blir vanlig 738 standard.....

Må vel satse på check-in på nett og få nødutgang ... Altid litt kjekt å kunne sjekke inn før de som reiser kun fra VIE..

Grunnen er helt enkelt det passa best med tidene mine som jeg skal være fremme og for å få teste en ny flytype for min del som blir Fokker 100.

Pluss at jeg reiser ikke med RJ85/100 fra SN brussels, da betaler jeg heller 200kr mer å få fly lengre, pluss at jeg får EB poeng og..;)

Grunnen er helt enkelt det passa best med tidene mine som jeg skal være fremme og for å få teste en ny flytype for min del som blir Fokker 100.

Pluss at jeg reiser ikke med RJ85/100 fra SN brussels, da betaler jeg heller 200kr mer å få fly lengre, pluss at jeg får EB poeng og..;)

EB poeng faar du ogsaa snart med Brussels Airlines. Selskapet blir medlemmer av Star Alliance i desember.

Back