Oslo-spørsmål (av alle steder)

Re: Oslo-spørsmål (av alle steder)

Jeg støtter denne. Ta de samme forhåndsreglene som du ville tatt i enhver annen sammenstimling av mennesker, så går dette bra! God fornøyelse i turistløypa i verdens beste by! Man må starte der. Så får du si ifra neste gang du skal dit, så skal vi vise deg de alternative rutene og det virkelige, og kanskje hakket mer sjarmerende, Oslo :)

Skriver under på denne. Tar enkle forhåndsregler og aldri hatt et problem.

Jeg bor ikke i Oslo men er der en del iløpet av året og jeg synes at Oslo har blitt triveligere og kanskje tryggere? Føles ihvertfall slik

Det kan også bli dyrt om man ikke har alt av verdi bak to lag stengte glidelåser. Oslo er en av byene i Europa som er mest utsatt for lommetyver og å gå av og på fulle trikker og busser i sentrum er det mest utsatte.

Hvilken kilde har du dette fra?

Oslo-spørsmål (av alle steder)

Jeg bor ikke i Oslo men er der en del iløpet av året og jeg synes at Oslo har blitt triveligere og kanskje tryggere? Føles ihvertfall slik

Oslo er en trygg by. Ja, vi har endel ivrige lommetyver som rapper fra fulle folk og turister i halvkoma. Men der gjør ikke byen utrygg av den grunn, er man litt våken så beholder man lommeboken

Antallet ran og grove forbrytelser faller og spesielt ungdomskriminaliteten er vesentlig lavere nå enn for endel år tilbake.

Det er enkelte områder det ikke er videre lurt å oppholde seg i enkelte tider på døgnet, men med mindre det er dop og horer du er på jakt etter har du heller ikke behov for å gå dit. Dessuten kan det enkelt skaffes fra andre steder

Det er definivt også områder som ikke er trivelige, men hvem f**n gidder tilbringe tid på nedre Karl Johan uten grunn?

Last edited:

Ok. Da blir'e t-bane t Majorstua, walk to Vigeland. Så t-bane Majorstua-Holmenkollen. ;)

Aker og Operaen tar vi når det passer inn. :P

Kan faktisk være en ide og ta t-banen opp til Frognerseteren og gå ned derifra. Er en ganske så bratt og tung bakke opp fra Holmenkollen. Ikke mer enn 10-15 min normal gange fra Frognerseteren og ned til Holmenkollen. Bare å gå ned på veien og følge den nedover.

Virker som Oslo ikke kan diskuteres uten at tiggere, lommetyver og anna ræl blir dratt inn. Støtter meg på Someones konklusjoner der. Eneste stedet i verden jeg har blitt rana var kl 09 om morgenen mens jeg ventet på en buss på Maui, Hawaii. Så lenge man passer på så er Oslo ikke noe mer utrygt enn andre steder i verden. Som Someone sier så er de stedene i Oslo det er direkte utrygt er steder man som vanlig turist likevel ikke har noe interesse av å oppholde seg

Back