Oslo-Seattle

HaraldS

Newcomer
Hei! :)

Har vært borte fra forumet en stund på grunn av saker og ting, men nå er jeg tilbake og trenger deres hjelp :)

Har tenkt meg en tur til Seattle/Vancouver osv i Desember. Det jeg da lurte på er hvor vi finner de billigste flybillettene i biz? Evt oppgradere billetter, da jeg sitter på Gullkort hos Star Alliance og Virgin Atlantic. Vi er to pax som skal reise, og vi hadde tenkt å fly Oslo-Seattle. For deretter å leie en bil (Ford Mustang :D ) og kjøre til Canada, der vi skal besøke Eurocopter fabrikken blant annet. Seattle har reisefølget allerede kunnskap om da han har vært der flere ganger, men hvis noen har tips om hoteller, ting og gjøre osv i Canada (British Columbia) For oss har det ikke så mye å si hvilke flyselskap vi ender opp med, men vi har begge en god del bonuspoeng hos Star Alliance, hvis de f.eks kunne blitt brukt til oppgradering hadde dette vært flott.

På forhånd takk.

Harald.

Vi bodde 45 minutter unna Vancouver BC i 8 år og har tilbrakt masse tid i Vancouver, av hoteller foretrekker vi:

http://www.fairmont.com/hotelvancouver - Stort klassisk Canadisk hotel med masse historie og etter vår mening svært bra - utmerket beliggenhet.

http://www.hotellesoleil.com/ Et Boutique hotel langt mindre enn Hotel Vancouver men et meget godt alternativ (Vi skifter på mellom disse). Også midt i smørøyet.

For uteliv / resturanter etc. har vancouver 3 hoved områder;

-Yaletown som vi synes er best - mange meget gode "Fusion Resturanter" med menyer som er en "Fusion" mellom Asiatisk, Europeisk og Kanadisk - spesiellt fisk blir utmerket. yaletown er populært og det lønner seg å bestille bord (spesiellt i helgene) - Le Soleil har gode anbefalinger.

-Gastown er litt mere "eksotisk" på godt og vondt, ligger på grensen til Kina Town - men masse bra steder.

-Robson Street har mere butikker enn Resturanter men det finnes små meget bra resturanter gjemt her - dessuten gang avstand fra hotellene.

For flyinteresse ligger det en svært travel flyplass downtown - Vancouver International er også flott - men Downtown med Kontroll tårn på toppen ev Vanvouver Sun bygningen må oppleves. Svært mye aktivitet på vannet - ja det dreier seg om sjøfly som dekker 80% av trafikken mellom Vancouver og hovedstaden i British Columbia Victoria - har en tid anbefales en tur/retur Victoria - sørg for Beaver den ene veien og Twotter den andre....

Send gjerne en PM - etter 15 år i Seattle / Vancouver har jeg noen ideer ;)

Back