Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Auckland–Bangkok– København–Oslo

Re: Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Auckland–Bangkok– København–Oslo

Takk for meget bra rapport :up:

Det er interessant at Thai - som i alle fall jeg hadde hatt store forventninger til - ikke innfrir helt. Jeg må innrømme at det var litt overraskende.

Jeg ser frem til flere rapporter fra samme tur, særlig turen til Tonga.

Jeg tror nok dette er litt over snittet gjeldende på dette forumet. Jeg jobber i den bedriften i Norge som reiser mest til Asia etter DNV og har en del venner i Singapore. Her er meningen uten unntak det motsatte, og det er helt klart Thai (der økonomiavdelingen stopper SQ) som gir de beste opplevelsene. Dette er dog ikke forumfolk (som oss som pirker mer enn nødvendig, og ser etter litt andre ting ;)) men er godt reisevante. Det kommer lite superlativer om SAS både på økonomi og business.

Personlig ble jeg ganske negativt overrasket over SAS på longhaul da dette er rost opp i skyene spesielt på dette forumet.

Men smaken er som baken :spin

Herlig rapport, hører fra andre at de har opplevd de samme med Thai.

Ser også frem til den "manglende" trip reporten :)

Jeg også ser fram til Tonga...;) Har aldri fått det til, har jo vært i det nære farvann allerede 5 ganger...

Flott og velskrevet rapport FlightDeck :)

Det ser ut som at SAS og Thai leverer som de skal, men begge har selvfølgelig sine fordeler og bakdeler.

Av ren nysgjerrighet, hva er forskjellen mellom LHs A321-100 og A321-200?

Fin rapport, ser av kommentarene at preferanser er forskjellige.

Jeg for min del er f.eks. på ingen måte opptatt av å bli tiltalt med navn - tvert i mot.
Thai er også etter min erfaring dårlige på (vestlig) frokost og ost, det er da heller ingen kultur i Thailand for dette, så kanskje ikke så rart.

Selv trives jeg godt i biz både hos Thai og SAS, men så er jeg nok en enkel kunde som er mer opptatt av et godt sete enn detaljer som plast over salaten osv.

Får litt inntrykk av at spillerommet er litt mindre hos Thai, de er i større grad redd for å gjøre noe galt og miste ansikt. Flørter man litt med dragene (av begge kjønn) hos SAS får man ofte helt grei behandling...

Flott rapport. Morro å lese, å ikke minst se.
Men til info så kan jeg si at alle som går med "tullete" kokke uniform på SAS er utdannede kokker og/eller servitører med lang erfaring. Meg selv innkludert.
Det er altså ikke "bare" en flyvert som har kledd seg ut.

For å bli steward i SAS kreves det litt utover vanlig kabinkurs. Men som steward slipper vi unna med en ting. Språkkravet.

Takk for en kjemperapport FlightDeck!

Jeg synes du fikk mye for pengene her; ikke minst poeng for EBG er år til.

Jeg jobber i den bedriften i Norge som reiser mest til Asia etter DNV og har en del venner i Singapore. Her er meningen uten unntak det motsatte, og det er helt klart Thai (der økonomiavdelingen stopper SQ) som gir de beste opplevelsene. Dette er dog ikke forumfolk (som oss som pirker mer enn nødvendig, og ser etter litt andre ting ;)) men er godt reisevante. Det kommer lite superlativer om SAS både på økonomi og business.

Personlig ble jeg ganske negativt overrasket over SAS på longhaul da dette er rost opp i skyene spesielt på dette forumet.

Men smaken er som baken :spin

Jeg må nesten si at jeg opplever mye av det samme; vi har flere på kontoret som reiser til SIN / HKG / NYC flere ganger pr. mnd. i biz.
Når det gjelder reiser østover går det for det meste i SQ, men ellers er prioriteringsrekkefølgen: SQ, TG, LH og SK. Dette er som SudCaravelle sier ikke forumfolk, men likevel folk som reiser mye longhaul i premiumkabiner og som jeg vil si - etter stadige lunchdiskusjoner - virker å være minst like opptatt av detaljene som oss (med unntak av det fokuset vi har på AVOD).

Selv har jeg ikke prøvd TG eller SK i biz på longhaul, men jeg har for 10 mnd. siden prøvd TG i biz mellom BKK og HKG med en 772ER. Jeg kommer til å bli _svært_ overrasket hvis SK overgår dette til sommeren på OSL - NYC i biz (som er under planlegging). LH gjorde det hvertfal ikke for noen dager siden..

Takker for en flott og meget informativ og godt skrevet rapport. I tillegg de flotte bildene. Avstanden fra Bangkok til Auckland var større enn jeg trodde, utrolig langt.

Deilig lesning dette!

Fin rapport, ser av kommentarene at preferanser er forskjellige.

Selv trives jeg godt i biz både hos Thai og SAS, men så er jeg nok en enkel kunde som er mer opptatt av et godt sete enn detaljer som plast over salaten osv.

En businessbillett pleier å være ganske så dyr, da synes jeg det er på sin plass å forvente det beste. Når man skal på eksklusiv restaurant og betaler mye for maten forventer man jo ikke akkurat innpakket ost, slik man likevel finner ferdigpakket i butikken. Synes derfor også man kan forvente mer på business class.

Kjempe fin rapport å avslutte mandagen med!

Takk for at du tar deg tid til å ta bilder, skrive utfyllende tekst og i tillegg gi konklusjon - det er det ikke alle som gjør så bra! Kort og godt supert (selvom jeg ærlig innrømmer at jeg skulle vært på tur sjøl):)

Dine rapporter gir reisefølelse. Og ikke minst reiselyst. Bra jobba!

Flott rapport. Ser biz-setene på Thai 772ER er de samme som hos Aeroflot sine A332 og A333. Kan skrive under på at disse er god å sitte i, men at de mangler noe som seng. Store, gode TV-skjermer drar opp.

Detaljer er viktig når man betaler såpass mye for billetten, så jeg sier meg enig i at alt bør være på stell :)
Business skal være en egen opplevelse - ikke "mainstream".

Ellers; en utrolig rapport til andre siden av jordkloden !! Flotte bilder, god tekst +++ :up:

Godt å se at SAS leverer et gjennomgående godt produkt.
Synes du treffer spikeren på hodet med
Det er likevel servering og service som gir de gode følelsene – og det er SAS jeg har lyst til å fly igjen.

Jeg sitter med akkurat samme følelse. Det er akkurat disse tingene som skaper reiseopplevelser som du husker.

Gleder meg til den andre rapporten fra "innenriksrutene" der borte !

Meget bra TR! :devot:
Nå fikk jeg plutselig lyst til å reise langt igjen :rolleyes:

Hva synes du om Tonga? Var det Chathams Pacific du fløy med? Hadde gleden av å fly deres Convair til Vavau i fjor.... Spennende tur gitt.

FlightDeck da, venter i spenning for rapport fra Tonga. Har selv lagt den inn på neste Jorda Rundt som nok i blir før 2012 ( if I am still kicking :lol: )

Men Tonga er Headline News i dag. Kongedømmet e rover etter 65 år..

Har alltid husket King of Tonga som en meget overvektig mann jeg har sett mange bilder av...

http://blogs.voanews.com/breaking-news/2010/11/25/tonga-election-ends-165-years-of-monarchic-rule/

Tusen takk for alle tilbakemeldinger - jeg er glad for at dere likte rapporten og at dere også deler deres erfaringer, som ikke nødvendigvis samsvarer med mine. Folk er forskjellige, akkurat som crewene om bord.

Hva synes du om Tonga? Var det Chathams Pacific du fløy med? Hadde gleden av å fly deres Convair til Vavau i fjor.... Spennende tur gitt.

FlightDeck da, venter i spenning for rapport fra Tonga. Har selv lagt den inn på neste Jorda Rundt som nok i blir før 2012 ( if I am still kicking :lol: )

Men Tonga er Headline News i dag. Kongedømmet e rover etter 65 år..

Har alltid husket King of Tonga som en meget overvektig mann jeg har sett mange bilder av...

http://blogs.voanews.com/breaking-news/2010/11/25/tonga-election-ends-165-years-of-monarchic-rule/

Jeg har hatt og har fortsatt høyt arbeidpress på jobben, men har fri i helgen og håper på å gjøre ferdig rapporten om Tonga da! Var litt lettere å få ferdig rapportene da jeg var student - rart med det ...

Superduper rapport FlightDeck :up:
Ser frem til Tonga og strandbildene :)

Back