• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL Søndag 11.04.2010

grindstein

ScanFlyer Silver
OSL Søndag 11.04.2010

Ja dagen idag ble brukt til spotting på Gardermoen! Akkurat som at det var noe stor bombe:colgate:

Av en eller annen grunn har omlag 30% av bildene jeg tok ikke blitt bra. De hva nesten helt hvit:cry: Men jeg har plukket ut fire bilder som jeg har funnet ok for ofentlig beskuelse.

ICE-B752.gif

WIF-DHC8-300.gif

Thai-A345.gif

Og dagens siste bilde går til Norwegian, og deres aller nyeste fly, nemmelig LN-DYD.
LN-DYD.gif

Vil til slutt få takke Airbus330 for en hyggelig stund på OSL. Stein Olsen forsvant tidlig, og siden så jeg ikke mere til han:rolleyes:

Last edited:
Re: OSL Søndag 11.04.2010

Ære være deg også for knallbilder. Synes på bildene en bitteliten vårstemning..

Takk Takk.

Men ENGM 911!! Hvorfor stilte Brannbil 23 (Den nyeste Pantern) seg opp og tømte vanntanken utover asfalten utafor Brannstasjon vest i ettermiddag?

Er TAP Air Portugal sin. Tok en rekke bilder av den under Take off, men samtlige ble misslykket:cry:

Ja det er deilig å se at snøen forsvinner i rasende fart. :) Flotte bilder. :up:

Takk Takk.

Men ENGM 911!! Hvorfor stilte Brannbil 23 (Den nyeste Pantern) seg opp og tømte vanntanken utover asfalten utafor Brannstasjon vest i ettermiddag?

Vet ikke, jeg har fri til neste fredag :colgate:

Widerøe bilde likte jeg godt, takk for noen hyggelige timer med spotting sammen Grindstein. :up:

Skal se om jeg får opp noen bilder fra i dag litt senere ikveld eller imorgen tatt av en litt smårusten Airbus 330 ;)

Som sagt, veldig fine bilder, men er noe feil med fargedybden. Bare jeg som ser det?

Stod du på balkongen til SAS-museet? :)

Som sagt, veldig fine bilder, men er noe feil med fargedybden. Bare jeg som ser det?

Stod du på balkongen til SAS-museet? :)

GIF bilder har bare et fargespekter på 256 farger, så det hadde blitt vesentlig bedre om det ble lagret i JPEG som har et betydelig bredere spekter...

Tusen takk for hyggelige ord om bildene mine;)

GIF bilder har bare et fargespekter på 256 farger, så det hadde blitt vesentlig bedre om det ble lagret i JPEG som har et betydelig bredere spekter...

Takk. Dette viste jeg ikke. Er altid flott med konstruktive tilbmeldinger;) Så neste gang blir det JPEG format på bildene.

Back