• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL og SK486, SK482

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
I listingen over daglige flyavganger på internettsiden til OSL listes alltid SK486 og SK482 til Stockholm, men er hver dag innstilt. SK flyr til akkurat samme tidspunktene med henholdsvis SK4846 og SK4862. Hvorfor klarer en ikke å oppdatere sidene mon tro? Dette skjedde da SAS og BU gikk over til "SK" nummer vil jeg tro, og fikk endel nye flightnummer.

Jeg vet om det, og det er faktisk et problem fordi passasjerene kommer og sier at flyet er kansellert og hvis man ikke er oppmerksom nok så booker man om til neste fly. Selvom flyet faktisk går.

Hvorfor det er blitt sånn vet jeg derimot ikke. Håper det bare skal være midlertidig.

Dette problemet sliter jeg med hver eneste kveld / natt når jeg sitter og planlegger neste dags trafikk....

Forklaringen som IT avdelingen vår har gitt er at det ligger i SK's interne datasystemer, hvor også problemet med flightnr. i 5000 serien, som i realiteten egentlig er en trailer som kjører cargo...

Det jobbes med problemet får vi til stadighet høre.....

Det er da såre enkelt å fjerne med en enkel melding til systemet.....Ser ut til at SAS har glemt å release en såkalt SSM(Standard Scheduled Message) til Letis systemet ....

Originally posted by LN-HAT
Det er da såre enkelt å fjerne med en enkel melding til systemet.....Ser ut til at SAS har glemt å release en såkalt SSM(Standard Scheduled Message) til Letis systemet ....
Men hvorfor skjer det ingenting? Dette burde jo vært gjort for måneder siden.....

Og om det er en trøst så vil det fra sommerprogrammet komme flynummer til SAS Braathens som igjen er nye og vesentlig endet. En del av SK4xxx-serien går over til å bare ha 3 nummer. En del nummer får andre destinasjoner, enn de har nå.

Så, det blir "Snowflake no's" på Utland fra OSL ("GAMLE SK)
EKS
0440 ARN SK0844 736
0530 ARN SK0848 73G
0615 ARN SK0850 736

0605 CDG SK0835 736
0855 CDG SK0837 73G
1500 CDG SK0839 73G

0545 LHR SK0803 73G
0840 LHR SK0805 738
1315 LHR SK0809 73G

Back