OSL - Litt ymse, men mest PIA

viking1965

ScanFlyer Silver
Litt forskjellig fra siste (drøye) uka på OSL :)

Mitt første møte med PIA's B777-200 ER ble et frontalangrep da den dessverre landet på en rullebane "ikke nær meg":cry:
DSC_2937_web.jpg

Mørkt eller lyst, flott uansett?
"Undereksponert" litt under behandlingen for å skape litt kontraster.
DSC_3052_web.jpg

Da take-off samme kveld ikke ble helt topp, vises heller gårsdagens take-off...:D
DSC_4512_web.jpg

BA tok av ca 40 min før PIA. Håpet i det lengste at det flotte lyset skulle vare, men:headbang
DSC_4480_web.jpg

DSC_3732_web.jpg

DSC_3828_web.jpg

Slet en smule med eksoneringen på denne
DSC_3835_web.jpg

Måtte bare ha med en..
DSC_4350_web.jpg

Ganske så lekker
DSC_4221_web.jpg

DSC_2489_web.jpg

DSC_2535_web.jpg

I stedet for DAT'n vises heller en annen fargeglad sak
DSC_4000_web.jpg

Re: OSL - Litt ymse, men mest PIA ;-)

AP-BGK lander snart hos meg ;) Kult å se orginalen i action... :)

Hvis du slutter med så skarpe og fine bilder, sklutter jeg å være misunnelig på fotokunnskapene dine :lol:

Hvis bilde av AP-GBK er fra tirsdag så satt jeg i den på business clas.
Dessverre, men bilde 1/2 er fra 17 juli mens #3 er fra 24 juli :(

Hvis du slutter med så skarpe og fine bilder, sklutter jeg å være misunnelig på fotokunnskapene dine
Hehe, takker for det. Noe blir bra og noe blir dårlig..Er i hvert fall sjeleglad for at jeg slipper å dra i fotobutikken for å kjøpe film....:p

En meget flott serie, spesielt av 777 - den er bare rå... Hvor sto du på takeoff-bildet? Jeg har fått ødelagt så mange flotte fotomuligheter på OSL grunnet gutta i tårnet som spiller rullett om hvor flyene skal komme & gå, at jeg neste mister lysten til å reise til verdens beste spotteplass, Vollen...

hei å hå

H

En meget flott serie, spesielt av 777 - den er bare rå... Hvor sto du på takeoff-bildet? Jeg har fått ødelagt så mange flotte fotomuligheter på OSL grunnet gutta i tårnet som spiller rullett om hvor flyene skal komme & gå, at jeg neste mister lysten til å reise til verdens beste spotteplass, Vollen..

Takker så mye. 777 e berre lekker, ja. Bildet av PIA'n på vei nordover ble tatt fra "verdens beste spotterplass, Vollen" :D
Opprinnelig stod jeg i nordenden på den østre banen og ventet, men etter en telefonsamtale med Grindstein skiftet jeg fort mening..(en stor takk til Steinar)
Det finnes sikkert et system i galskapen mht hvor flyene tar av og lander, men ingenting kan, der og da, måle seg med den kollektive avstraffelsen (for ikke å snakke om den teite fliringen og småbanningen) alle føler når flyene ikke kommer iht "oppsatt plan". Spotting gir i hvert fall spenning :o:cry::D
Så når du ikke er ute og flyr "storfugel'n" så får du komme deg hitover.

Takker forøvrig for alle kommentarer.

Putzmeister: Det serveres ofte mange flotte bilder fra Tromsø. Antar du ikke sitter der oppe og lar utstyret støve ned? ;)

Må jo kvikke meg å si at min kommentar om gutta i tårnet selvsagt var ironisk, de gjør jo bare jobben sin... Men å stå på Vollen tidlig om morgenen for å ta imot Thai, for så å få indikasjon på at den kommer på østre bane, og kvikke seg den flere timer lange reisen dit - rigge seg til, og så se at den kom på vestre likevel. Så venter man til ettermiddagen og sitter på Vollen og venter på avgang Thai - ja da tar den selvsagt av på Østre bane...! Jeg har prøvd å fange den 3x2 ganger, uten noe særlig hell... Men - jeg pleier sjelden vinne i Lotto heller, så...

hei å hå

H

Back