• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL klager på oppførsel til minister

Re: OSL klager på oppførsel til minister

For det første synes jeg oppførselen er helt på jordet. Selv om det mulignes er noen kommunikasjons problemer/misforståelser innblandet.
Nok om det; regner med VIP fly også har en SLOT tid, men er/har ikke VIP slik at de selv bestememr når de vil reise. Om ikke, så er vel en del av hensikten borte her.
Det kan godt være andre som også var ombord, men regnet ikke med at ett VIP fly dro før alle var ombord.

Slik jeg tolker artikkelen var det snakk om et vanlig rutefly, men at de ble kjørt fra VIP terminalen til gate. Som representanten for OSL sier så er de også bekymret for sitt omdømme hos flyselskapet, da det kunne oppfattes som om det var de som presset på for brudd i rutinene.

Dette skal visstnok ha vært ett KLM-fly og som artikkelen sier var boarding ferdig og døren lukket da de kom til gaten i bil.

Dårlig oppførsel, men han sa da unnskyld. Kan man gjøre mer?

En annen ting jeg lurer mer på er hvordan han evt fløy til Mogaadishu. KLM flyr da vel ikke dit. Eneste seriøse selskap jeg vet om som flyr til Somalia er TK.

OSL klager på oppførsel til minister

Merkelig historie. Greit nok at folka rundt ministeren presset på, men det er vel noen på OSL som har ansvar for å håndheve reglene og utøve et fornuftig skjønn. Hadde disse gjort jobben sin, hadde de stoppet ministeren og latt flyet gå uten ham.

Last edited:

<mod>
Politiske diskusjoner henvises til vg.no eller annet passende sted
</mod>

Så har man det fine kommentarfeltet hvor folk attpåtil står frem med fullt navn. Tror dette kunne skjedd med en minister fra et hvilket som helst parti og for meg er det en ikkesak etter at Holmås nå har beklaget hendelsen. Antageligvis er det en svikt av byråkratiet rundt Holmås og ikke Holmås personlig som har sviktet. Alternativet hadde jo vært at han hadde leid inn privatfly og det hadde kostet mange flere penger.

Det er ikke det at han ikke ringte som er det største problemet tror jeg, men oppførsel ved oppmøte. Den kan ikke Holmås ro seg unna (han var jo der). Han har beklaget hendelsen, og det er bra.

Det er god underholdning å se hvordan folk endrer sitt syn på egen status over noen år....

Alternativet hadde jo vært at han hadde leid inn privatfly og det hadde kostet mange flere penger.
Tror nok at å ta neste kommersielle avgang hadde kommet et godt stykke før privatfly (det kan da heller ikke ordnes på minuttet). Selv kongefamilien og Stoltenberg reiser mye med vanlige rutefly, så terskelen er litt høyere enn som så.

Tror nok at å ta neste kommersielle avgang hadde kommet et godt stykke før privatfly (det kan da heller ikke ordnes på minuttet). Selv kongefamilien og Stoltenberg reiser mye med vanlige rutefly, så terskelen er litt høyere enn som så.

Er vel svært sjelden at de geistlige reise med privatfly. Har flere ganger sitti bak/nært Norske kongelige på SAS og Air France.

Aldri sett noen kongelige eller politikere på Norwegian.

Det er jo også litt mer praktisk for de, spesielt de kongelige. De blir jo møtt av bil ved flyet og slipper å vente på bagasje.

Ny service for Pandion?;)

Har sittet raden ved siden av Liv Sinna ombord i DY OSL-KRS.....heldigvis en kort tur, for selv om klokka var tidlig så pratet hun konstant med flyvertinna som tydeligvis var fra samme fylke/fjord/dal

Har sittet raden ved siden av Liv Sinna ombord i DY OSL-KRS.....heldigvis en kort tur, for selv om klokka var tidlig så pratet hun konstant med flyvertinna som tydeligvis var fra samme fylke/fjord/dal

Ante flyvertinna heller ikke hva hun snakket om ;)

Er vel svært sjelden at de geistlige reise med privatfly. Har flere ganger sitti bak/nært Norske kongelige på SAS og Air France.

Det er jo også litt mer praktisk for de, spesielt de kongelige. De blir jo møtt av bil ved flyet og slipper å vente på bagasje.

Ny service for Pandion?;)

Geistlige = kirkelige personer, men uansett poenget kommer frem.
Holmaas har beklaget og det er det viktigste. Om det er svikt i rutinene eller ikke vites ikke, men reisen kan ha vaert svaert viktig. Det er ikke bare bare for minsitre aa endre paa kalenderen. Det gjelder uansett hvilket parti man kommer fra.

Geistlige = kirkelige personer, men uansett poenget kommer frem.
Holmaas har beklaget og det er det viktigste. Om det er svikt i rutinene eller ikke vites ikke, men reisen kan ha vaert svaert viktig. Det er ikke bare bare for minsitre aa endre paa kalenderen. Det gjelder uansett hvilket parti man kommer fra.

Jajajaja ;)

Også kunne jo også flyplassen sagt nei. De har jo ingen plikt til å fikse det anntar jeg.

Om det er svikt i rutinene eller ikke vites ikke, men reisen kan ha vaert svaert viktig. Det er ikke bare bare for minsitre aa endre paa kalenderen. Det gjelder uansett hvilket parti man kommer fra.

Håper da inderlig ikke ministre reiser på tur med store reisefølger om ikke reisen er svært viktig. Planlegging er da likevel lov. Og ja, dette gjelder uansett parti.

Hørte på P2 at han er på vei til Tanzania i dag. For en times tid siden så jeg han løpende ute i Akersgata. Så får anta at han rekker flyet i dag, da.. ^_^

Hørte på P2 at han er på vei til Tanzania i dag. For en times tid siden så jeg han løpende ute i Akersgata. Så får anta at han rekker flyet i dag, da.. ^_^

Statsråder har nok litt dårligere tid enn folk flest når de skal ut å reise. Mye som endres i siste liten i deres program.

Har selv vært ombort på DY flygning med kongen og dronningen ombord. Samt syntes jeg støtt og stadig at jeg ser politikere ombord på DY.
Senest i vinter ble ihvertfall kulturminister Hadia Tajik sluppet av ved trappa i kr.sand på morgen avgangen til oslo mens SAS stod rett ved siden av.

Back