OSL Handling

MountainDew

ScanFlyer Rusty
Medlem
Finnes det en oversikt på hvilke flyselskap SGS, Servisair og Widerøe har handling for på OSL.
Noen ganger kommer det bagasje fra f.eks BGO, TRD, TOS som er sjekket inn helt frem til bestemmelsestedet selv om reisen fra OSL fortsetter med et annet selskap. Forrige uke hadde vi bagasje til Aeroflot og 9E...eller S? (hva i all verden det er for noe).

Greitt å vite hvem bagasjen skal leveres videre til!

på OSL.no står det litt om hvem som handler hva, men ledelsen eller ett eller annet hos dere har vel en oversikt på det og antar jeg

Naa er det vel slik at hvis man ikke har interlineavtale, skal bagasjen sendes ut paa baandet, skal den ikke??

Mener du da at stuerene skal finne ut om feks SK og SU interliner før bagsjen blir overført? Litt vanskelig kanskje å gjennomføre i praksis om det har forekommet en innsjeks feil fra en annen stasjon...

"alle" vet at man ikke kan overføre til DY, men det er sikkert litt værre for en stuer og vite at SK ikke interliner med feks T3...

Men i alle dager da.... det er da ikke vits i å blåse opp dette. Ledelsen hos guttungene har vel en viss oversikt hva som handler hvem på OSL, hvis ikke står det på hjemmesiden til OSL hvem som har hva.

Norwegian har codeshare med et russisk selskap på ruten til St.Petersburg, så går ut ifra at det var baggasje med DY som kom inn til OSL, som skulle ut til LED, og da skal baggasjen sendes til Northport som har handlingen for DY da det er DY som har denne flighten. Ellers er det vel vanlig at groundselskapene kurser folkene sine med å forstå TAG, og hvem som tilhører hva..

Originally posted by rampen

Norwegian har codeshare med et russisk selskap på ruten til St.Petersburg, så går ut ifra at det var baggasje med DY som kom inn til OSL, som skulle ut til LED, og da skal baggasjen sendes til Northport som har handlingen for DY da det er DY som har denne flighten. Ellers er det vel vanlig at groundselskapene kurser folkene sine med å forstå TAG, og hvem som tilhører hva..

Nja ikke sikkert at kursinga er så omfattende, ikke denne ræserkursinga til NP har jeg hørt rykter om, gikk litt fort i svinga da de starta opp, kjører trapp over kilo en og to osv... lurer på åssen det står til med resten av kursinga

Takk for svarene :up: Da er det greiere å få "not normal DY baggage" videre!!!

kjører trapp over kilo en og to osv... (hva er det?)

Originally posted by MountainDew

kjører trapp over kilo en og to osv... (hva er det?)

Hmmm, se på bildet det som er gulet. :rolleyes:

taxik12.gif

Originally posted by Balle Chlorin

Tror han tenkte mer på hva du mener med å kjøre trapp over der.

Antar han mener at dem ikke følger kjøreveien (den stiplete linja) men kjører tvert over :)

Er det noe som skjer ofte? Flere ganger daglig?

Det skjer ikke ofte, og hva meg bekjent har det skjedd bare en gang.

Det var den 1.okt, første driftsdagen til NP. Sto selv å så hva de gjorde. Kom fra fjernoppstilling innland og krysset taxebane kilo 2, og delvis kilo 1 før de kjørte inn på internvei igjen.
Og til deg som refererte til at den striplete linjen på kartet var intern vei. Det er feil, den striplete linjen er sperrelinjen. Den som skiller opstillingsplass og manøvreringsområdet.

Hvis det er noe som har skjedd en gang syns jeg ikke det er noe å skrike så mye om. Alle har gjort feil en gang. Til og med folk som har jobbet på OSL i mange år.

For å si det slik så er det ingen som kjører over der nå. Tar selvfølgelig oppmerket kjørevei. 1 oktober skjedde det, men det tok ledelsen affære på med en gang og fikk satt en stopper for videre ulovligheter. Synes nå at vi har mange flinke folk som har lært på den harde måten hvordan drive handling.
Det som blir gjort feil står stort sett i avisen :rolleyes:

Originally posted by chocks

Er det noe som skjer ofte? Flere ganger daglig?

Det skjer ikke ofte, og hva meg bekjent har det skjedd bare en gang.

Det var den 1.okt, første driftsdagen til NP. Sto selv å så hva de gjorde. Kom fra fjernoppstilling innland og krysset taxebane kilo 2, og delvis kilo 1 før de kjørte inn på internvei igjen.
Og til deg som refererte til at den striplete linjen på kartet var intern vei. Det er feil, den striplete linjen er sperrelinjen. Den som skiller opstillingsplass og manøvreringsområdet.

Ukai.. bare antok det jeg da :) men nå jobber jo ikke jeg på OSL heller da ;)

Merkelig nummereing av gater på OSL når en ser på kartet.
Gate 1 finnes ikke. Det gjør heller ikke gate 8, 9, 10, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37. Gatene ved 50 virker jo rotete...men kanskje fordi det avhenger av flytype?
Med så mange ledige nummer virker det rart at en bruke A og B på samme gatenummer.....mener å ha sett det, men mulig jeg har tatt feil.

Back