Da sitter jeg og LN KRF i Amsterdam etter en impulsiv men fantastisk reise til Amsterdam.
Vi reiste i går med SK455 til København, en A321, LN RKK, for en times venting i København før vi gikk om bord på SK547 en CRJ900 LN RNL.
Belegget på Airbusen til København var ca 80 % etter ren tipping fra vår side. Fantastisk tur. Jeg er stygt redd for at selveste LN RRE er blitt Airbusfan etter denne turen med 321. Utrolig stillegående, stor plass inni, vanvittig komfort, tv skjerm med kamera rettet i flyretningen og en stor cockpit, gjorde at jeg synes denne maskinen var mye bedre enn jeg hadde gått og trudd hele tiden. Vi snakket med crewet etter landingen og skrøt himmelhøyt om flyturen. Kapteinen ble jo veldig fornøyd med det. Jeg vil definitivt sitte i en 321 enn 738 som er nesten samme størrelse. Nåvel, 321 er vel større med sine 198 pax.
Servicen var på topp under hele turen. Etter vi kom til Kastrup tok vi oss en pølse og spottet litt fly. Lite å se fra vår pir som var pir A. Noen få CRJ900 og et par 318 fra Air France.
Vi beregnet god tid i København, faktisk 2 timer. Takket være forsinket innkommet fly til Oslo ble vi også forsinket ca 50 minutter ut fra OSL. Dette gjorde at vi kun hadde en time i København før vi tok CRJen videre. Å fly CRJ900 var bare trivelig det. Første gang for begge. Omtrent som å fly MD87 spør du oss. Looket inni var ikke helt ulik Dash 8 Q400. God service ombord. Artig åmfly noe annet.
Etter 40 minutters flytid var det på tur å stige ned mot Amsterdam. Flotte naturomgivelser, flat dyrket mark med motorveier som svinger seg gjennom terrenget er et vanlig syn for de som ofte cruser nedover kontinentet. Nokså annerledes enn Norge
))
Da vi startet innflygning på RW18C hadde vi en parLell landing med en 738 fra KLM. Artig å se den "flyby". Nokså nært. Den landet på 18R samtidig med oss.
Amsterdam var en veldig oversiktlig og flott flyplass både inni og utfor. Vi brukte 4 timer på taket på den enorme og spottervennligw plattformen / terrassen. Utrolig fint miljø det.
Nå sitter vi på Radisson etter en god natts søvn og starter dagen med et kanalcruise før vi prøver shoppping. I morgen blir det 4 timer i 737NG sim. Blir kult å prøve å fly noen hele (korte) flyturer i sim med alt fra planning til parking. Blir hentet av en KLM pilot på hotellet i morgen kl 10. Som dere skulle sagt det selv, pick up time 0900 UTC.
Amsterdam er en fantastisk by. Mange trivelige mennesker og morsomme ting å finne på! Kommer tilbake med litt bildet om litt.
Vi reiste i går med SK455 til København, en A321, LN RKK, for en times venting i København før vi gikk om bord på SK547 en CRJ900 LN RNL.
Belegget på Airbusen til København var ca 80 % etter ren tipping fra vår side. Fantastisk tur. Jeg er stygt redd for at selveste LN RRE er blitt Airbusfan etter denne turen med 321. Utrolig stillegående, stor plass inni, vanvittig komfort, tv skjerm med kamera rettet i flyretningen og en stor cockpit, gjorde at jeg synes denne maskinen var mye bedre enn jeg hadde gått og trudd hele tiden. Vi snakket med crewet etter landingen og skrøt himmelhøyt om flyturen. Kapteinen ble jo veldig fornøyd med det. Jeg vil definitivt sitte i en 321 enn 738 som er nesten samme størrelse. Nåvel, 321 er vel større med sine 198 pax.
Servicen var på topp under hele turen. Etter vi kom til Kastrup tok vi oss en pølse og spottet litt fly. Lite å se fra vår pir som var pir A. Noen få CRJ900 og et par 318 fra Air France.
Vi beregnet god tid i København, faktisk 2 timer. Takket være forsinket innkommet fly til Oslo ble vi også forsinket ca 50 minutter ut fra OSL. Dette gjorde at vi kun hadde en time i København før vi tok CRJen videre. Å fly CRJ900 var bare trivelig det. Første gang for begge. Omtrent som å fly MD87 spør du oss. Looket inni var ikke helt ulik Dash 8 Q400. God service ombord. Artig åmfly noe annet.
Etter 40 minutters flytid var det på tur å stige ned mot Amsterdam. Flotte naturomgivelser, flat dyrket mark med motorveier som svinger seg gjennom terrenget er et vanlig syn for de som ofte cruser nedover kontinentet. Nokså annerledes enn Norge

Da vi startet innflygning på RW18C hadde vi en parLell landing med en 738 fra KLM. Artig å se den "flyby". Nokså nært. Den landet på 18R samtidig med oss.
Amsterdam var en veldig oversiktlig og flott flyplass både inni og utfor. Vi brukte 4 timer på taket på den enorme og spottervennligw plattformen / terrassen. Utrolig fint miljø det.
Nå sitter vi på Radisson etter en god natts søvn og starter dagen med et kanalcruise før vi prøver shoppping. I morgen blir det 4 timer i 737NG sim. Blir kult å prøve å fly noen hele (korte) flyturer i sim med alt fra planning til parking. Blir hentet av en KLM pilot på hotellet i morgen kl 10. Som dere skulle sagt det selv, pick up time 0900 UTC.
Amsterdam er en fantastisk by. Mange trivelige mennesker og morsomme ting å finne på! Kommer tilbake med litt bildet om litt.