OSL - BKK

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Da er vinterferien i boks. OSL-BKK med Lufthansa for vel 7.000. De har plassert meg på sete 54D begge veier fra FRA til BKK og tilbake. Det er langt bak!

Ellers har jeg ikke booket noe videre fra BKK, men setter nok kursen mot Ko Samui samme dag, evt Phuket. Noen som har tips? :cool:

PRØV Å RINGE LUFTHANSA FOR Å FLYTTE PÅ DEG. HAR NETTOPP GJORT DET FOR MIN KONE SOM SKAL MED DEM OGSÅ. HUN FIKK LANGT BAK TILDELT AV SYSTEMET DERES PÅ NETTBOOKING ! HUSK Å HA SEATMAP FORAN DEG NÅR DU RINGER SÅ DU SER HVA DU EV. VIL HA.

Takk for tips ! Men er det forresten noe galt med setet bortsett fra at det KAN føles noe trangere der bak og at jeg får servering mot slutten?

Her er kartet til LH (og det er 747 som gjelder FRA-BKK)

http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/info_and_services/flightinfo?l=en&nodeid=1770492

EB: På seatguru, MEN de siste oppdaterte er i LH's tidtabell som du får på OSL. Herlig at LH fortsatt trykker dem. De er vel snart alene i verden .

Merk også at tidtabellen nå viser med koder hvilken av de forskjellige config'ene som brukes på de enkelte ruter. Det er viktig spes. for A346 som har noen fine steder enn kan prøve å få kloa i. dvs . spes tosetere. Dessverre ikke iFE ennå........:cry:

Originally posted by SQ 777

EB: På seatguru, MEN de siste oppdaterte er i LH's tidtabell som du får på OSL. Herlig at LH fortsatt trykker dem. De er vel snart alene i verden .

Du skal ikke lenger enn til AY før du får deres Travel Guide:wink

Hei hei. Du kommer til å få en flott tur til Koh Samui. Fra BKK til Samui kommer du til å fly med Bangkok Airways. Et flott lite selskap. Flytype blir enten ATR-72 eller Boeing 717.
Flyplassen på Samui er nydelig. Og hvis du liker å ta bilder er det en perfekt flyplass for spotting selv om det er lite trafikk.
Legger ved noen bilder jeg tok for et par år siden

b717.jpg

b7172.jpg

b7173.jpg

atr.jpg

:cool: Mange takk, grunn til å glede seg altså! Får satse på 717 hvis det blir Ko Samui, men ser ut som det heller blir AirAsia til Phuket i første omgang. BKK - Ko Samui ca 800 en vei lørdag ettermiddag/kveld - BKK - Puhket ca 260 en vei lørdag ettermiddag/kveld. Årsaken er vel at Bangkok Air har monopol. Men blir da trolig Ko Samui tilbake til BKK.

Ellers lurer jeg på om det er noen som har erfaring med AirAsia. Har tenkt å booke billetten denne uka. :cool:

Ja reiste for 1 mnds tid tilbake med AirAsia fra Langkawi til Kuala Lumpur. Er det latterligste selskapet jeg noen gang har reist med, men kom fram :)
Har jeg vært deg har jeg heller lagt turen til Koh Samui enn Phuket. Får mye mer "ferie" på Samui. Phuket synes jeg ikke noe særlig om.
Ellers så har jo AirAsia nye fly, men service er ikke eksiterende

Høres jo morsomt ut å reise med et "latterlig selskap" :D ? Vel, blir nok både Phuket og Ko Samui, ser det ut til. Rapport følger om et par måneder!

AirAsia sto foreksempel med fløyte i gaten for å få orden på rekkene før boarding :cry:
Helt utrolig...
Ellers så er det jo et low cost selskap. Norwegian blir jo et businesselskap i forhold til airasia.
Husk på bagvekt ;)
God tur

Vel, er fornøyd med Air Asia, ny A320 t/r KUL-PEN. Hyggelig crew, flott boardinG.

Men service er jo som på Ryanair og SAS og andre low-cost carriers. Skal du ha noe, bla fram lommeboka !!:colgate:

HUSK AT FRA I DAG , 9. JANUAR, HAR DE SALG !! 1 MILL GRATIS BILL. SE AIRASIA.COM !!:lightbulb

SQ777, du latterliggjør jo bare deg selv med å sette SAS i samme kategori som to værstinger i lavkostklassen innen for luftfarten. Blir vanskelig å ta dine innlegg alvorlig heretter :old

Originally posted by ln-pep

SQ777, du latterliggjør jo bare deg selv med å sette SAS i samme kategori som to værstinger i lavkostklassen innen for luftfarten. Blir vanskelig å ta dine innlegg alvorlig heretter :old

Jeg har litt sparsomt med erfaring fra Ryanair, men mitt inntrykk var at Ryanairs inflightservice er bortimot like bra (dårlig..?) som det SAS leverer. Det er sikkert slik at ved uregelmessigheter så er SAS myye bedre å forholde seg til, men om vi ser på hva som skjer på selve flyturen så tror jeg nok at SQ777 har mye rett i det han sier. Det sier kanskje mer om SAS enn det sier om SQ777.....

Hvis dere virkelig mener at Ryanair kan sammenlignes med SAS må det jo være noen katastrofale reiser dere har hatt med Norges beste innenriksselskap :) (SAS)
Men men... Har vært med på slike diskusjoner før og vet at vi ikke kommer noen vei. Blir bare masse drittkasting og useriøse innlegg. Noen vil alltid ha noe i mot de store selskapene.

Hvis dere virkelig mener at Ryanair kan sammenlignes med SAS må det jo være noen katastrofale reiser dere har hatt med Norges beste innenriksselskap :) (SAS)
Men men... Har vært med på slike diskusjoner før og vet at vi ikke kommer noen vei. Blir bare masse drittkasting og useriøse innlegg. Noen vil alltid ha noe i mot de store selskapene.

Jeg har ikke noe i mot SAS, men jeg vil fortsatt hevde at SAS på det jevne dessverre ikke leverer noe særlig mer enn f.eks. Ryanair hva gjelder inflightservice. Dette er SAS sitt problem (kanskje spesielt SAS Braathens). PÅ gode dager er riktignok SAS mange hakk bedre enn det jeg har opplevd med Ryanair (kun 2 flighter, men jeg tror SQ777 har fløyet FR adskillig oftere om jeg husker rett). Det kan selvsagt være at jeg var spesielt heldig på mine to flygninger med FR. Det har absolutt ikke noe med at jeg har noe i mot de store selskapene (FR er ganske store de også). Når det er sagt så er service mye mer enn bare inflightservice, og på mange av de andre aspektene betviler jeg ikke at SAS er mye bedre enn FR.

Da er vi i allefall enige i noe :)
Ikke noe tvil om at RyanAir er STORE. Selv flyr jeg mye med SASBU og kan ikke klage på inflightservice. Uansett så er det nok store forskjeller fra crew til crew - dessverre. Ha en fin fin dag både i luften og på bakken

For å roe dette ned. Jeg sa intet negativt om Air Asia, FR ( kun mange gode flighter ), SAS ( generelt også meget fornøyd ) vedr. shorthaul.

Trakk kun en sammenligning på begrepet "service" som hos alle tre kun fåes mot betaling. Intet værre en det i mitt innlegg . Hvis billig nok er det oK, selvfølgelig.^_^

Hele mit innlegg var kun for å tipse AirbusTero om at nå fra i dag kan en få Air Asia billig hvis en booker !! ;) . Det er kun hva denne tråden handler om.

Dette er ikke " FR-versus-verden-krangel" tråd. Det har vi hatt nok av........:smile2

Da er vi i allefall enige i noe :)
Ikke noe tvil om at RyanAir er STORE. Selv flyr jeg mye med SASBU og kan ikke klage på inflightservice. Uansett så er det nok store forskjeller fra crew til crew - dessverre. Ha en fin fin dag både i luften og på bakken

Jeg flyr stort sett med SAS når jeg reiser i Europa. Som bosatt i Tromsø synes jeg det er veldig greit å ha gjennomgående billetter om noe skulle skje, og da er det stort sett bare SAS som er alternativet. DY har riktignok gjennomgående billetter til enkelte destinasjoner, men hos DY blir fort ventetiden lengre i OSL. Jeg får vel også påpeke at jeg synes at SAS har blitt bedre i løpet av de siste 5-10 månedene - konfliktnivået er kanskje noe lavere i organisasjonen, noe som kanskje vises utad også..?

Back