Takk for flotte bilder. Blir aldri lei av å se MD-80'ene til SAS. Her er jeg sikkert stokk reaksjonær; men det er et eller annet som gjør at det for meg er mye mer "naturlig" og fint å se SAS-fargene på MD-maskinene enn B737.
siden det diskuteres MD'er, 737'er og farger, synes ikke jeg nåværende SAS farger er noe å skryte av i det hele tatt. Det virker litt lite for seg gjort.
Jeg kan ikke forstå hvorfor SAS ikke malte retro maskinen på en MD. Det er jo tross alt SAS og McDonnel mange husker SAS som. Men til og med den klarte de ikke å male i komplette SAS farger. Det mangler jo svart foran cockpiten og på nesen. Ikke er navnet på flyet i blått heller.
KGY er vel den som står der uten motorer, og etter hva jeg hørte var så sliten nå at hun skulle ofres til Spikergudene...Det skulle visstnok bare plukkes av brukbare deler på henne først
De andre skulle vel flys avgårde til et varmt sted for lagring, da MD-bruktmarkedet har falt helt sammen den siste tiden....
Dette stemmer delvis ENGM RAMP, men de skal gjøre de klare for lagring ved å gi de full service, C-check osv osv... De vet jo alldri om noen plutselig vil kjøpe de, det er derfor de skal repareres osv.