Osl 11. Mai

enva

Banned
Noen bilder jeg tok da jeg hadde litt fri fra jobbing i STS Line.

1
IMG_0021-1.jpg

2
IMG_0027.jpg

3
IMG_0033.jpg

4
IMG_0040-1.jpg

5
IMG_0051-1.jpg

6
IMG_0054-1.jpg

7
IMG_0075-1.jpg

Håper bildene fallt i smak?
-Etterlat gjerne en liten kommentar :)

Hvorfor står de der?

Og en ting jeg har lurt lenge på, hva er det som stikker ut bak nesehjulet på MD80 ene?

Hvorfor står de der?

Og en ting jeg har lurt lenge på, hva er det som stikker ut bak nesehjulet på MD80 ene?

Det er en "skjerm" om du vil (water deflectors), som hindrer vannsprøyten (på våte dager) fra nesehjulet å treffe motorene :)

Last edited:
MD'ene står på langtidslagring, først skal de fikses og så skal de vrakes. Haha :p SAS har merkelige måter å gjøre ting på ass

Takk for flotte bilder. Blir aldri lei av å se MD-80'ene til SAS. Her er jeg sikkert stokk reaksjonær; men det er et eller annet som gjør at det for meg er mye mer "naturlig" og fint å se SAS-fargene på MD-maskinene enn B737.:)

siden det diskuteres MD'er, 737'er og farger, synes ikke jeg nåværende SAS farger er noe å skryte av i det hele tatt. Det virker litt lite for seg gjort.

Jeg kan ikke forstå hvorfor SAS ikke malte retro maskinen på en MD. Det er jo tross alt SAS og McDonnel mange husker SAS som. Men til og med den klarte de ikke å male i komplette SAS farger. Det mangler jo svart foran cockpiten og på nesen. Ikke er navnet på flyet i blått heller.

KGY er vel den som står der uten motorer, og etter hva jeg hørte var så sliten nå at hun skulle ofres til Spikergudene...Det skulle visstnok bare plukkes av brukbare deler på henne først :(

De andre skulle vel flys avgårde til et varmt sted for lagring, da MD-bruktmarkedet har falt helt sammen den siste tiden....

Dette stemmer delvis ENGM RAMP, men de skal gjøre de klare for lagring ved å gi de full service, C-check osv osv... De vet jo alldri om noen plutselig vil kjøpe de, det er derfor de skal repareres osv.

Back