• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Orkanen Irene - om flytrafikken

Hpkris

Front section flyer
Litt oppdatert fra facebook nå:

Lufthansa
UPDATE: Flights to/from JFK, Newark, Boston and Philadelphia cancelled for Sunday August 28 due to Hurricane Irene. Normal operation expected for Saturday. *Note New York expects complete shutdown of mass trasit including subways, buses, LIRR & Metro North at noon on Saturday. Information will be updated under the Current Travel Info section of our website shortly.

CHICAGO, Aug. 26, 2011 /PRNewswire via COMTEX/ --

United Airlines and Continental Airlines will suspend flight operations beginning Saturday, August 27 at their New York hub at Newark Liberty International Airport, John F. Kennedy International Airport, and LaGuardia Airport in anticipation of severe weather conditions caused by Hurricane Irene. The airlines are also suspending regional service, which include flights operated as United Express, Continental Express and Continental Connection, at these airports. The airlines plan to resume operations at these airports on Monday morning, August 29.

CO kansellert idag lørdag CPH - EWR og OSL - EWR, men det ser ikke ikke ut til at de har kansellert ARN - EWR. SAS har ingen kanselleringer så langt til USA.

Re: Irene

Men mon ikke at SAS flyvningerne til østkysten idag enten bliver aflyst eller måske udsat, idet mig bekendt er det ankommende fly der lukkes ned for i JFK,LGA og EWR.
Eller er det overhysterisk amerikansk handling dette med at nærmest lukke N.Y af for omverdenen ??
Hilsen Ole

Re: Irene

CO kansellert idag lørdag CPH - EWR og OSL - EWR, men det ser ikke ikke ut til at de har kansellert ARN - EWR. SAS har ingen kanselleringer så langt til USA.

SAS meldte nå på FB

"Dear friends. As all New York airports will close in a few hoursdue to h arrival of "Irene", we have been forced to cancell all flights from Scandinavia to New York Saturday. If you are affected by this, please call your local SAS office (or your travel agent) to re-book, or cancel your flight for a full refund."

SAS kansellerer alle fly til og fra New York idag....

Ikke annonsert på SAS hjemmesider ennå men på Faceboook melder SAS at alle avganger er kansellert idag pga Irene.

Håper ingen forum medlemmer sitter fast eller skulle ut idag:-)

Re: SAS kansellerer alle fly til og fra New York idag....

CO også, også i morgen.. Har en kompis som skal avgårde i morgen, men til Vegas, så håper de fixer det...

LH oppdatert : Lufthansa
HURRICANE IRENE UPDATE: Additional flight cancellations to/from JFK and Newark on Saturday, 27 August 2011 due to Port Authority airport closure. Please check current travel info on our website for further details.

Så flyplassene er stengt.

Jeg skulle med SK907 i dag og fikk sms litt før kl. 0800. Siden billetter pr. telefon ikke åpnet før kl. 0900 og hotline-telefonen i Danmark hadde 40 min. ventetid hastet jeg til Gardermoen og var der 09.15. Ringte kl. 0900, men de kunne bare hjelpe med ombooking til en annen dag, noe jeg synes er merkelig.

På flybussen sjekket diverse søkemotorer og fant flere ledige biz-seter på alternative flighter til San Deigo med *A (blant annet OSL-FRA-SFO-SAN). Men på grunn av køen på billettkontoret på Gardermoen (det var kaos) var disse ikke lenger ledig når det var min tur. Endte opp med OSL-FRA-LAX-SAN i morgen.

Jeg skulle med SK907 i dag og fikk sms litt før kl. 0800.

Herregud du er jo maksimalt uheldig, ble du ikke en dag forsinket over hit også?

Er på Gardermoen nå og SAS sin Airbus og Continentals Boeing står pent parkert side om side på remote parkering:-) Glad jeg bare skal til Krakow....

KL og LH har kansellert BOS, JFK, EWR, IAD og PHL iflg. respektive hjemmesider.

Men av disse er det kun EWR og JFK som ikke tar imot ankomster:

KEWR: (https://www.notams.faa.gov/dinsQueryWeb/)
KEWR NEWARK LIBERTY INTL
08/178 (A2191/11) - AD CLSD TO ALL ARRIVING SCHEDULED COMMERCIAL AIR
CARRIERS CARGO ACFT ARE EXCLUDED. 27 AUG 16:00 2011 UNTIL UFN. CREATED: 27
AUG 02:03 2011

KJFK: (https://www.notams.faa.gov/dinsQueryWeb/)
KJFK JOHN F KENNEDY INTL
08/272 (A4266/11) - AD CLSD EXC TKOF. 27 AUG 16:00 2011 UNTIL UFN. CREATED: 26 AUG 22:23 2011

Herregud du er jo maksimalt uheldig, ble du ikke en dag forsinket over hit også?

Jo, det stemmer det. Kom av gårde først dagen etter da også. Hadde faktisk en hel dags forsinkelse EWR-SAN i begynnelsen av august med hele familien. Begynner nesten å bli vant til det.....

Jo, det stemmer det. Kom av gårde først dagen etter da også. Hadde faktisk en hel dags forsinkelse EWR-SAN i begynnelsen av august med hele familien. Begynner nesten å bli vant til det.....

Men det er en herlig følelse å komme ut av terminalen på KSAN i den varme lufta og se Palmene :)

Kompisen min som skulle med CO39 i morgen og videre til Vegas, fikk e-mail etter midnatt vedr. kanselleringen.

Prøvde timesvis å nå CO på diverse tlf, også i morges..Selvfølgelig, han kom ikke igjennom.. Titusenvis av folk prøvde vel å ringe..

Jeg ba ham dra til OSL og snakke med CO/Menzies.. Så han gjorde, ingen kø etter formiddagskaoset.

Men det tok 45 min før han fikk plass i morgen med SK til LHR og UA via ORD til LAS. Han er meget fornøyd med skrankeservicen. Honnør til de på oSL.:up:

Han la til at hvis han dro til OSL i morgen, ville de tsikkert ha vært umulig å få plass den dagen...

Så litt synd på alle, også de som ikke skal vil østkysten... De kommer nok ikke alle videre i morgen.. Uansett selskap ??

Synes mest synd på de som vil få sine hjem fulle av vann ;) Og ikke på oss som blir eller kan bli lettere berørt. Skal selv med fly mandag og håper EWR er oppe igjen...

Det er i slike situasjoner at man får se hvilke selskaper som faktisk vet hva serviceinnstilling er, og hvilke selskaper som tror service utelukkende handler om fargen på bonuskortet ;)

Back