Opup hos SAS?

Hypern

ScanFlyer Rusty
Ser ut som jeg har fått en OpUp hos SAS uten egentlig å være klar over det. Dagens langtur til PVG ser det ut som jeg har blitt bumpet inn i Plus kabinen opp fra GO, men SAS IT ser ut til å hikke litt, blant annet fungerer det ikke å gå inn på manage my booking... Men ja det er sånn at jeg kan velge seter i Plus kabinen. Jeg har ikke lagt inn noen upgrade verken via poeng eller OT.

Da brukte jeg OLCI for å forsikre meg dette. Stemmer dette med OPUP så ville det vært fantastisk. Alt er bedre enn monkey, ja selv Monkey Plus. Jeg har jo flydd WT+ hos BA og det var veldig greit og behagelig synes jeg.

Grattis! Det har selvsagt en verdi å være EBG når det er behov for å oppgradere pax fra monkey på long haul. Du får prøve å snakke deg videre fremover i kabinen, kanskje får du det uansett ved gaten i CPH.

Vel en antatt bekreftet opup så mange timer før avgang tar jeg som en ren bonus. Selvsagt enda større bonus om det ender opp i fremste kabin, men jeg tar alle sånne ting som ren bonus uansett. Eneste garanterte måten på å fly i fremste kabin er å kjøpe en billett der. Såpass vet jeg. Og det er vel min antatt første opup ever på noe selskap. Men det er sånne ting som det gjør det litt ekstra hyggelig å ha gullkort og faktisk bli satt litt pris på.

Jeg har hatt et par opups med SAS på langrutene, både til Plus og til business. Alltid hyggelig når det skjer, selv om jeg aldri forventer meg det. En gang fikk jeg bekreftet det ved innsjekkingsautomaten på KRS (reiste KRS-CPH-ORD) hvor boardingkortet jeg printet ut hadde sete i plus på. En annen gang fikk jeg det da jeg sjekket inn i skranke på OSL, for en reise OSL-CPH-IAD, til business.

Det är nog ganska stor chans för opups hos SAS som EBG nu i dagarna som LH bokar om till andra bolag.

Ja Lufthansa booker vel seter de kan finne nå for å få sine pax frem. Så kanskje ikke så rart noen må flyttes på til det bedre. :colgate:

Det er heller ikke sjelden at SAS overbooker turistklassen når de ikke forventer å selge ut foran, særlig i ferietidene, og da er det ikke uvanlig et man blir oppgradert med gullkort.

Det er heller ikke sjelden at SAS overbooker turistklassen når de ikke forventer å selge ut foran, særlig i ferietidene, og da er det ikke uvanlig et man blir oppgradert med gullkort.

Men mange timer før avgang er vel heller sjeldent? Jaja ikke det at jeg klager. :D

Det samme ser ut har skjedd med meg. Hadde sete i pluss men ser nå at det er business.

Hadde dog lagt inn upgrade med optiontown - men den kom det mail om nå at ikke gikk gjennom.

Det samme ser ut har skjedd med meg. Hadde sete i pluss men ser nå at det er business.

Hadde dog lagt inn upgrade med optiontown - men den kom det mail om nå at ikke gikk gjennom.

Du også ombord på 997? Jaja veldig greit med OpUps anyway. Hadde ikke forventa, men hyggelig gest. Så får man se hva som skjer ved gate for min del.

Må faktisk si at Plus er helt greit på langruter.Tusen takk for at jeg fikk den Opupen bekrefta så lang tid i forveien. Plus setene er akkurat helt perfekte for å sove litt i og jeg synes faktisk ikke forsinkelsen på 2 timer på utreisa gjorde noe særlig, det ble på en måte landing rundt 08-09 europeisk tid, slik at det faktisk føltes at man var helt ok uthvilt.

Og har nå fått bekreftet business via Optiontown på tilbaketuren, ingen mail foreløpig, men kan velge seter i bizkabinen. WOHA

Ja Plus er egentlig ikke så halvgæli. Fløy det hjem fra USA for to uker siden og fikk 5 timers solid søvn. Øyemaske på og QC15-klaffene over ørene - sov som en stein.

Back