optiontown og upgrade med SAS til Newark

hellbilly

ScanFlyer Blue
Vurderer å oppgradere fra Economy til Economy Extra på min flight til Newark i juli. Er prisen verdt det? Har noen erfaringer med economy kontra economy extra?

Ser at jeg kan sign up for en upgrade med Optiontown for 184euro pr pers pr vei. Det er ikke en garantert upgrade men jeg får refundert konstnaden hvis jeg ikke blir oppgradert.

Andre

Med andre ord får du ca. 15cm bedre beinplass, ett sete mindre i bredden, bedre mat, gratis alkoholholdig drikke, bedre serviceoppfølging, AVOD, strøm til PC og 6 ganger flere bonuspoeng for 1500kr. Jeg mener helt klart at det er verdt det.

....og hvis jeg ikke tar feil: du får du EB-poeng for Y+ og ikke Y. Et stort hopp hvis den opprinnelige billetten bare gir 25% opptjening

....og hvis jeg ikke tar feil: du får du EB-poeng for Y+ og ikke Y. Et stort hopp hvis den opprinnelige billetten bare gir 25% opptjening

Ja, det er riktig: du får ordinær Economy Extra-opptjening når du oppgraderer med Optiontown, altså 5850 poeng fra København og 6750 poeng fra Stockholm til Newark. Absolutt verdt pengene!

Høres bra ut. Da prøver jeg meg på en upgrade iallefall en vei :) Takk for tips folks.

Men, får jeg eurobonus poeng når jeg bestilte min reise gjennom ebookers og ikke direkte med sas`?

Det spiller ingen rolle hvor du har bestilt billetten din. Det er bookingklassen som avgjør hvor mange poeng du får (sannsynligvis 25% av flydde miles).

Skal og reise denne ruten i påsken og ser at det er ganske billig å oppgradere via optionTown (140 euro til pluss og 300 ca til Business). Det er vel ingen muligheter for å stille krav til å få sitte ved siden av reisefølge når man bruker slike oppgraderingstjenester? Anntar at man får de siste ledige setene og at disse mest sannsynlig er spredd i plassering? eller?

Skal og reise denne ruten i påsken og ser at det er ganske billig å oppgradere via optionTown (140 euro til pluss og 300 ca til Business). Det er vel ingen muligheter for å stille krav til å få sitte ved siden av reisefølge når man bruker slike oppgraderingstjenester? Anntar at man får de siste ledige setene og at disse mest sannsynlig er spredd i plassering? eller?
Hvis du leser denne tråden, så ser du at sjansen for å få oppgradering i det hele tatt er ikke så stor. Om du først får dette, så vil du kunne få sjansen til å velge seter da, men det er neppe så mange igjen å velge blant da.

Back