1: Jeg har bestått eksamen i alle fag til Part 66 AML B1, og venter på å fullføre 60 måneders praksis for å få ut AML. (har 9 måneder igjen)
Det jeg lurer på er, om jeg må ha eksamen i alle fag til PPL-A, når jeg har god innsikt i de ulike tekniske fag.
De fagene jeg hovedsak tenker på er;
Fly- og motorlære
Flypsykologi
F. eks. i faget Flypsykologi brukte vi samme bok i undervisningen som det benyttes for PPL-A,
så ettersom jeg har bestått eksamen i Flypsykologi fra før - med samme bok og pensum,
så vil jeg tro at det er tilstrekkelig for PPL-A også?
Altså: Er det fritak - evt. mulig å få dispensasjon - fra noen eksamener til PPL-A mens jeg har alle eksamer som Flytekniker?
2: Hvilke skoler er godkjent til å melde meg opp til eksamen?
Kjenner til luftfartsskolen og NEAR - men er det noen andre skoler som kan melde meg opp?
- evt. kan jeg gjøre det privat?
Det jeg lurer på er, om jeg må ha eksamen i alle fag til PPL-A, når jeg har god innsikt i de ulike tekniske fag.
De fagene jeg hovedsak tenker på er;
Fly- og motorlære
Flypsykologi
F. eks. i faget Flypsykologi brukte vi samme bok i undervisningen som det benyttes for PPL-A,
så ettersom jeg har bestått eksamen i Flypsykologi fra før - med samme bok og pensum,
så vil jeg tro at det er tilstrekkelig for PPL-A også?
Altså: Er det fritak - evt. mulig å få dispensasjon - fra noen eksamener til PPL-A mens jeg har alle eksamer som Flytekniker?
2: Hvilke skoler er godkjent til å melde meg opp til eksamen?
Kjenner til luftfartsskolen og NEAR - men er det noen andre skoler som kan melde meg opp?
- evt. kan jeg gjøre det privat?