• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oppgraderings-floke

Helimaf

NSB First Class
Min mor og hennes kollega blir påspandert en tur til Melbourne av sjefen.
Avreise slutten av mars. De tre skal altså på en med.kongress der nede.

Da min mor ringte for å spør om jeg kunne finne biletter, fortalte hun også at gubben
Til kollegaen har flere hundretusen poeng hos Sas og ønsket dermed å spandere en oppgradering til Biz på damene.

Og da ble jeg mer usikker. Jeg kan ingenting om å bli oppgradert av person som
ikke er del av reisefølget og ei heller på hvor lett dette er siden Sas ikke flyr helt dit.

Slik jeg har forstått er blant annet SQ gjerrige med sine bonusplasser (og oppgraderinger også??)
så lenge du ikke er Krisflyer.

Lar denne oppgraderingen seg gjøre?
 
SQ får du bare oppgradert om det er booket i klassene Y/B/S (og 380 er unntatt), prisen for SIN-MEL er 30000 poeng. CPH-SIN med SQ er 50000. Og det forutsetter som du sier at SQ har ledig til oppgradering. For bekreftet oppgradering SK (Go -> Business) f.eks. CPH-BKK så er det 40000 poeng (Standby-oppgradering kan i utgangspunktet av praktiske årsaker ikke gjøres når poengholder ikke er tilstede) og det må være billett utstedt av SK.
 
SQ får du bare oppgradert om det er booket i klassene Y/B/S (og 380 er unntatt), prisen for SIN-MEL er 30000 poeng. CPH-SIN med SQ er 50000. Og det forutsetter som du sier at SQ har ledig til oppgradering. For bekreftet oppgradering SK (Go -> Business) f.eks. CPH-BKK så er det 40000 poeng (Standby-oppgradering kan i utgangspunktet av praktiske årsaker ikke gjøres når poengholder ikke er tilstede) og det må være billett utstedt av SK.

Uff.. A380 er unntatt ja.. Ikke lett med SQ nei.

1. Billett utstedt av SK
2.Ikke standby-up når poengholder ikke er med
3.Klasse Go er da minste eco-klasse jeg kan bestille i?

Tusen takk for svar!

Siden billettene bestilles nå for ei reise i mars går jeg ut fra at det er snakk om billige bookingklasser. Dårlig med oppgradering på billige billetter med partnere, så beste mulighet er vel SAS+Thai via BKK hvor SAS-delen kan oppgraderes.

http://www.sas.no/EuroBonus/Bruk-poeng/Oppgradering/Oppgradering-med-Star-Alliance/

Ja jeg tenker at det blir den beste løsningen. Da får de ihvertfall biz på den lengste delen av reisen.

Takk for hjelpa begge to. Jeg har lest på dette så mye som mulig hos gjeldende selskap, men man blir ikke alltid mer klok av regelverket.
 
Back
Top