• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oppgradering til United GlobalFirst, verdt det?

rkvalvaa

ScanFlyer Blue
Hei,

Skal reise med United SFO-FRA i en 744 om ca 4 uker i BusinessFirst. Ser inne på bookingen at jeg kan muligens få en oppgradering til GlobalFirst for 20 000 poeng (MilagePlus) + $500.

Jeg har litt over 10 000 poeng som går ut i september og må da også kjøpe 10 000 poeng for ca $387.

Total kostnad blir da $887.

Vet at setet er noe bedre, men har forstått at servicen/maten er noenlunde lik?

Er noen som har synspunkter på om dette er verdt det?

Mvh
Ronny
 
Nå baserer jeg vurderingene mine kun på det jeg har lest om klassene (trip reports o.l), har ikke prøvd noen av dem selv - men hadde ikke engang vurdert å betale over 5000 kr ekstra til en F-klasse som ikke er blant de beste. Har tvert i mot sett flere som har konkludert med at det blir business neste gang etter å ha reist med UA F, etter å "bare" ha betalt noen tusen ekstra miles for forskjellen fra C til F.
 
Takk for innspillet, er litt samme inntrykk jeg sitter med selv også. Fløy BusinessFirst på en 777 t/r FRA-ORD fjor og det var veldig greit :-)

Da får jeg heller prioritere en litt finere leiebil ;-)

mvh
Ronny
 
Fløy nettopp NRT-HNL i first hos UA. Seter var gamle men veldig gode.
Servicen derimot var elendig. Ikke engang på europeisk businessnivå etter min mening!
Flyvert(inner)er løp opp midtgangen, alt på menyen manglet, osv... Jeg ble faktisk overrasket over hvor dårlig det var, til tross for utallige dårlige tripreports.
 
Takk for innspill, på flygningen min har jeg sikret meg sete i toppetasjen. Sist jeg fløy BusinessFirst satt jeg ved midtgangen i toseteren ved vinduet, misunte ikke de som satt i midten på 4 seteren...
 
Back
Top