Oppgradering hos BA?

Sondbjo

ScanFlyer Gold
Hei, jeg kjøpte en T/R billet til JFK hos BA i går.(2 pers Pemium Economy) Jeg har 16000 poeng hos BA er det nokk for å oppgradere en person til CW hele veien fra OSL eller må jeg ha mere da? Jeg planlegger også å kjøpe 15000 poeng til siden det koster 2900 kr sånn, at også pappa kan sitte på Bussines også :D

Oppgradering av en person, en veg fra WT+ til CW koster 15.000 miles.

Merk at samtlige personer i bookingen må sitte i samme klasse, så om dere er to, må du oppgradere begge - men som du sier, kan man kjøpe miles til det, så det er ikke noe problem, om du mener det er verdt pengene.

Også må det selvsagt være ledige bonusseter i CE/CW hele vegen, da det er bonusseter man blir oppgradert til.

jeg har prøvd å oppgradere men når jeg prøver å oppgradere så kommer det bare opp en rød skrift som sier at det ikke går nå, hvorfor det? Burde jeg ringe til BA på mandag eller, er det kansje ikke flere bonus seter igjen?

Jeg går ut i fra at du da har kjøpt miles, og har nok miles til å oppgradere hele reisefølget? Som sagt: Alle må oppgraderes.

Om det er ledige bonusseter kan du finne ut ved å søke på en ren award-booking i business. Hvilke flighter og hvilken dato er dere booket på, så kan jeg evt. sjekke.

Og generelt sett lønner det seg å booke billetter og oppgradering samtidig hos BA, da er du sikker på å få det. Nå kan det hende du er booket på en flight som ikke lar seg oppgradere. Kan også være du må ringe for å få det gjort kun på LHR-JFK dersom det ikke er ledig OSL-LHR (som ofte er flaskehalsen).

Jeg går ut i fra at du da har kjøpt miles, og har nok miles til å oppgradere hele reisefølget? Som sagt: Alle må oppgraderes.

Om det er ledige bonusseter kan du finne ut ved å søke på en ren award-booking i business. Hvilke flighter og hvilken dato er dere booket på, så kan jeg evt. sjekke.

Hei, jeg booket 15-juli-5.august
kl. 1155 fra oslo og 1600 fra LHR.
Jeg tenker på å ringe på mandag men takk hvis dun sjekker likevell... Jeg har 31000+++ miles på kontoen min nå så det burde da gå? Flyene så ikke spessielt fulle ut heller...

Om flyene er fulle eller ikke, har ikke så mye å si. Det som har noe å si, er om det finnes ledige bonusbilletter, og de trenger det ikke være mange av på hver flight.

Jeg gjorde et kjapt søk på bonusbilletter i Club fra OSL til New York, og det finnes enkelt og greit ikke et eneste ledig bonussete på den strekningen hele den uken du skal reise. Fra London til New York, finnes det den trettende, men det er det nærmeste du kommer.

Så enkelt og greit: Du får ikke oppgradert på veg til New York.

På returen finnes det ingen hele vegen til OSL, men fra New York til London, finnes det: To ledige bonusseter på BA114 fra JFK klokken 21:55, og 6 ledige seter på BA182 med avgang JFK klokken 22:35.

Merk at det fortsatt er snakk om antall bonusseter: Ledige seter totalt, kan være flere.

Det er som sagt kun på JFK-LHR det evt. er mulig å oppgradere, hvis du er booket på en av de to flightene jeg nevnte. I så fall må du ringe BA, og få oppgradert kun den transatlantiske leg'en - jeg tror det skal gå, men er ikke sikker.

Takk for at du søkte :D Det ser nokk mørkt ut for meg på bussines denne gangen :( Kansje hvis at jeg spørr pent i skranken så oppgraderer de meg likevell :P Hvordan er premium economy egentlig er maten den samme som i eco? Kan man sjekke inn i bussines skranken og har man lounge tilgang?

Det ser nokk mørkt ut for meg på bussines denne gangen :(

Det kan tenkes at de slipper flere bonusseter - kanskje.

Kansje hvis at jeg spørr pent i skranken så oppgraderer de meg likevell :P

Tvilsomt. BA oppgraderer som regel bare hvis de må. Altså om en klasse er full, og de må flytte pax framover. Og på den ruta er det rimelig "tungt" med folk som har status, så de blir nok flyttet på først.

Hvordan er premium economy egentlig er maten den samme som i eco? Kan man sjekke inn i bussines skranken og har man lounge tilgang?

Litt bredere seter, med bedre benplass. Maten er per i dag den samme som i economy, men det har blitt nevnt i en tråd på Flyertalk at noe er i ferd med å skje, bl.a. at hovedretten i WT+ skal bli bedre, på linje med hovedretten i CW. Du skal sjekke inn i vanlig Economy-skranke, og billetten gir deg ikke tilgang til lounge.

Takk for at du søkte :D Det ser nokk mørkt ut for meg på bussines denne gangen :( Kansje hvis at jeg spørr pent i skranken så oppgraderer de meg likevell :P Hvordan er premium economy egentlig er maten den samme som i eco? Kan man sjekke inn i bussines skranken og har man lounge tilgang?

Oppgradering skjer mot mil, penger eller status hvis du har flaks. De i skranken kan sjelden gjøre noen triks. Ring evt. å jekk om det er ledig på LHR-NYC eller returen (OSL-LHR er som Marin sier problematisk, og dermed kan du ikke oppgradere på nett)

Innsjekk på economy, ingen loungetilgang. Med denne turen i Y+ over dammen er du halvveis til sølvkort som gir de fordelene du etterspør, og milene varer jo "evig" så lenge du har bevegelse på kontoen hvert 3 år. Husk å booke plass+oppgradering samtidig neste gang.

Last edited:
Re: NERDE ALLERT - BA Mixed fleet har overtatt LHR-OSL

Uavhengig av Mixed-fleet eller ei.

Jeg har en Euro Traveller billett på BA0780 den 6 august. Sist jeg fløy med BA på 781 (motsatt vei) fikk jeg tilbud om betalt upgrade til Club Europe i mailboksen. Er det grunn til å tro at jeg vil få et tilbud om det samme denne gangen? Kunne godt tenke meg å prøve business-klasse på Dreamlineren som er satt opp til å fly avgangen.

Uavhengig av Mixed-fleet eller ei.

Jeg har en Euro Traveller billett på BA0780 den 6 august. Sist jeg fløy med BA på 781 (motsatt vei) fikk jeg tilbud om betalt upgrade til Club Europe i mailboksen. Er det grunn til å tro at jeg vil få et tilbud om det samme denne gangen? Kunne godt tenke meg å prøve business-klasse på Dreamlineren som er satt opp til å fly avgangen.
Du får vanligvis opp tilbudet i Manage My Booking hvis det er tilgjengelig. Enten ved at det kommer opp "Limited offer" el.l. på infoslidene oppe, eller ved å trykke på "Upgrade with cash" blant linkene lenger nede.

Se denne tråden for en oversikt over tilbudene man kan få: http://www.flyertalk.com/forum/brit...-pro-active-upgrade-cost-tracking-thread.html

Du får vanligvis opp tilbudet i Manage My Booking hvis det er tilgjengelig. Enten ved at det kommer opp "Limited offer" el.l. på infoslidene oppe, eller ved å trykke på "Upgrade with cash" blant linkene lenger nede.

Se denne tråden for en oversikt over tilbudene man kan få: http://www.flyertalk.com/forum/brit...-pro-active-upgrade-cost-tracking-thread.html

Jo takk, alt dette kjenner jeg til fra før. Men upgrade for penger koster for øyeblikket over 400 pund for aktuell flight. Mener at det kom en mail en stund før forrige nevnte flight om en upgrade for en plass mellom 60 og 100 pund. Ser ut som jeg slettet den mailen i sin tid. Men vi får se om det dukker opp en ny en i løpet av de neste ukene.

Jeg fikk tilbud om oppgradering for ca 1 år siden. Da kom tilbudet 24 timer før tror jeg.

Jo takk, alt dette kjenner jeg til fra før. Men upgrade for penger koster for øyeblikket over 400 pund for aktuell flight. Mener at det kom en mail en stund før forrige nevnte flight om en upgrade for en plass mellom 60 og 100 pund. Ser ut som jeg slettet den mailen i sin tid. Men vi får se om det dukker opp en ny en i løpet av de neste ukene.

Det kan lønne seg å sjekke bookingen innimellom. Mener jeg selv "plutselig" oppdaget et tilbud til et sted under en svensk tusenlapp da jeg selv fløy ARN-LHR.

Jeg fikk tilbud om oppgradering for ca 1 år siden. Da kom tilbudet 24 timer før tror jeg.

Takk for at du deler dine erfaringer. :)

Billetten min ble booket for lengst da BA benytter 787 på BA780/781 i sommer. Tenkte det måtte være en gylden mulighet til å teste denne flytypen. Begynner å bli tradisjon å teste flytyper på denne ruta. Forrige gang jeg fløy den så var det for å teste 767 hvor jeg fikk nevnte tilbud om upgrade til Club Euriope. Helt ok det. Bare at dersom man har CE billett på disse flyvningene får man vel Club World sete. :) Hadde vært gøy å teste.

Det kan lønne seg å sjekke bookingen innimellom. Mener jeg selv "plutselig" oppdaget et tilbud til et sted under en svensk tusenlapp da jeg selv fløy ARN-LHR.

Ah. I see. Var som sagt inne og kikket nå i kveld. 400 pund syntes jeg var litt vel mye for en slik upgrade. Vi får se om det endrer seg. Dette med tilgjengelighet spiller nok en viss rolle her også. Men vi får se om jeg vinner i lotteriet...

Jeg har en Euro Traveller billett på BA0780 den 6 august.

Mye billetter til salgs den dagen (iflg. Expertflyer, 9 eller flere i alle bokstaver), men jeg får også dessverre opp at den flys med 767 (og ba.com bekrefter det samme).

Mitt inntrykk, både ut fra egne erfaringer og andre tråder, er at tilbudet er tilgjengelig med en gang hvis det kommer i det hele tatt. Mange på FT spekulerer i det når de trenger tier points, de booker en tur/retur i Y, sjekker MMB med en gang, og kansellerer gratis innen 24 timer hvis ikke tilbudet kommer. Det kan åpnes opp nye seter nærmere avreise, men det virker som det er sjeldent. Etter det jeg har skjønt styres mailtilbudet og MMB-tilbudet av samme bookingklasse (I). Ville likevel sjekket innimellom for endringer, som Martin foreslår.

NERDE ALLERT - BA Mixed fleet har overtatt LHR-OSL

Mye billetter til salgs den dagen (iflg. Expertflyer, 9 eller flere i alle bokstaver), men jeg får også dessverre opp at den flys med 767 (og ba.com bekrefter det samme).

What???

Beklager OT her. Men det var en nedtur.
Når jeg booket var det 787 som var satt opp på ruta....

Men den fella har jeg gått i før. Booket 901 og 780 på en 767. Endte opp med A320 på begge flighter.

Last edited:
Back