Oppfordring: Gi "ET FLY" for Haiti

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Som de fleste andre har jeg sett TV-bildene fra Haiti, og kan ikke la være å la meg bevege. Haiti var allerede før katastrofen "f**d-up" - den vestlige halvkules fattigste land, med et statsapparat som bare så vidt fungerer og en bunnløs fattigdom og en vanskelig fremtid.

Når skjelvet rammer et sted som Haiti er det svært lite lokale myndigheter selv kan gjøre for å hjelpe sine innbyggere - da er det opp til verdenssamfunnet (aka OSS!) å gjøre noe for å hjelpe.

Jeg oppfordrer nå alle medlemmer av Scanair.no (og alle dere som leser uten å bidra) til å finne frem til nettbanken og "gi et fly" til Haiti via din foretrukne organisasjon - Røde Kors, Leger uten Grenser, Norsk Folkehjelp, Kirkenes Nødhjelp eller andre. Det viktigste er at det kommer hjelp.

Med "gi et fly" mener jeg (for å gjøre det litt morsomt og flyrelatert) at du skal gi et beløp som tilsvarer en flymodell - f.eks. en Electra (L-188 = 188 kr) en Metropolitan (CV440 = 440 kr), en Caravelle (SUD210 = 210kr) en av Airbus-modellene (300/310/320/330/380 kr) en Boeing-modell (707 kr osv), Fokker 50/100, en Embraer 135/145/170/190 - ok, dere skjønner greia...

Gå i nettbanken og overfør penger i dag - og post bilde av det flyet du har gitt!

Dette er ingen konkurranse om å gi mest - bare gi NOE!

Leger uten Grenser fikk "mitt fly" til konto: 5010.05.53500

Attachments

• SE-REA-inair-Airbus.jpg
    SE-REA-inair-Airbus.jpg
    22.8 KB · Views: 979
Re: Oppfordring: GI "ET FLY" FOR HAITI

Mitt bidrag til ofrene på Haiti er en 330 gjennom Røde Kors (kto nr: 8200 06 08331).

Attachments

• SAS A330.jpg
    SAS A330.jpg
    9 KB · Views: 988
Last edited:

Jeg gav mitt bidrag for noen dager siden. Det ble en slik en:

Attachments

• crj200.jpg
    crj200.jpg
    69 KB · Views: 934

Jeg har allerede gitt til UNICEF .. det ble omtrent en slik:

31Z75ESHSrL.jpg

Forferdelig det som har skjedd på Haiti. Penger ble overført til Unicef i dag.

Er på vei ut men ville kommentere at dette var en bra idé! Jeg tror jeg gir en Electra senere i kveld. Den militære varianten blir litt "billig" :-)

Jeg gir 3 x det beløpet som jeg betalte for flybillettene for min kone, barn og meg selv tur/retur Paris i høst. Pengene går til Unicef.
Flott initiativ CK.

Ellers har jeg forslått på en gruppe på Facebook, at Rimi Hagen gir støtten han fikk til sin varmepumpe (180.000 kroner) videre til en veledig organisasjon, hvor beløpet øremerkes Haiti.

Last edited:
Ga en A380 til "Leger Uten Genser" fritt etter Else fra Pondus.

Attachments

• 1639107.jpg
    1639107.jpg
    84.5 KB · Views: 685
Jeg ga også en Airbus. Mottageren ble MSF/Leger uten grenser.

Attachments

• Takeoff_11.jpg
    Takeoff_11.jpg
    24 KB · Views: 596
787_sunrise_sm.jpg

En Dreamliner från mig till Läkare utan gränser i Sverige.
CK, en mycket bra uppmaning som fick mig att göra något..

Last edited:
Bra tiltak, CK !

Jeg gir et fly på den nåten at min gave går til MAF som har 3 av sine fly satsjonert på Haiti, og er i en unik situasjon i forhold til det å kunne fly ut forsyninger på de ulike 16 flystripene de betjener fast.

Flyslipp er også aktuelt.

jfr MAF får hjelpen ut

og beløpet skulle tilsvare vedlagte fly

Attachments

• crj1000-first-flight_1.jpg
    crj1000-first-flight_1.jpg
    33.7 KB · Views: 50
Jeg ga en Gulfstream 250 til Røde Kors dagen etter skjelvet :)

Attachments

• 01_G250.jpg
    01_G250.jpg
    21.2 KB · Views: 17
Veldig bra CK - for min del blir det 2 fly - arbeidsgiveren min vil nemlig på fredag doble innsatsen av hva vi ansatte gir. Skal bare finne flyetypen først

Er på vei ut men ville kommentere at dette var en bra idé! Jeg tror jeg gir en Electra senere i kveld. Den militære varianten blir litt "billig" :-)

Ja, jeg kommer nok også til å styre unna DA-20. :)

Dama og jeg sender en Coronado.

Jeg ga et beløp tilsvarende Airbus A300 til Norges Røde Kors.

All ære til CK for et flott og kreativt initiativ!

Jeg gir et fly på den nåten at min gave går til MAF som har 3 av sine fly satsjonert på Haiti, og er i en unik situasjon i forhold til det å kunne fly ut forsyninger på de ulike 16 flystripene de betjener fast.

Flyslipp er også aktuelt.

jfr MAF får hjelpen ut

Nærmeste flyet jeg kommer beløpet jeg ga er B787, ga også til MAF.
Har ikke hørt om dem før jeg så innlegget her.

MB

Flott tiltak! Her i huset har vi vel gitt noe som tilsvarer ca dc 8-63 (riktignok gitt før jeg så denne oppfordringen, så derfor ikke et helt korrekt beløp). Gitt til UNICEF og en innsamling til en skole på Haiti (Petit Troll) delvis støttet av lærere ved mine barns skole i Tromsø. Fortsett å gi!

Back