Operativ status SAS og endringer post-Korona

Someone

Moderator
Medlem
De 400ish flightene jeg nå ser er kansellert i juli og august ila den siste uken, er også relativt godt smurt utover, men følgene ruter kuttes helt eller mer enn halveres:

ARN: MXP, KEF, TOS, FRA, LIS, MLA
GOT: NCE,
OSL: EDI
CPH: BHX, HAU, HEL

Mange innenriks er ned 15-20%, samt ARN-LHR

Såvidt jeg forstår er det også flere typiske SAS Connect ruter her, så tyder på også de mangler folk

Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Nå er dette riktignok pre-streik, men Aeroroutes har listet opp det de fant av planlagte kutt hos SAS i juli og august, som har blitt kuttet de siste par ukene

https://aeroroutes.com/eng/220704-skjul22eu

SAS in the last few weeks gradually filed service international intra-Europe frequencies for the month of July and August 2022. The following frequency variation is based on schedule comparison 08MAY22 vs 03JUL22 (SAS during this period gradually filed various adjustment, including the week of 27JUN22).

FR24 har lagt in "SAS Norge (CNO)" som operator på alla maskiner med LN-reg, "SAS Denmark (DEN)" på OY-reg. SE-maskinerna har kvar "SAS (SK/SAS)" som operator.

Är detta något nytt påhitt?

SAS har fløyet 2x OSL-EWR i går og i dag. A330-300 på SK907 og A321LR på ekstraflighten SK6907

Er Sk901/902 som er "flyttet" av en eller annen grunn.

Men er vel ikke gjort før? Således litt nye takter ved å forsøke gjøre justeringer for å forsøke i større grad fange slike mini-peaks

Men er vel ikke gjort før? Således litt nye takter ved å forsøke gjøre justeringer for å forsøke i større grad fange slike mini-peaks

Kan ikke huske å ha sett det før, nei.

Kjøres tilsvarende kombo fra ARN i høstferien der også.

FR24 har lagt in "SAS Norge (CNO)" som operator på alla maskiner med LN-reg, "SAS Denmark (DEN)" på OY-reg. SE-maskinerna har kvar "SAS (SK/SAS)" som operator.

Är detta något nytt påhitt?

Det er rettet nå.

Er det flere ruter en OSL-LHR som har fått økt rutetide i vinter? Muligens jeg husker feil, men kan ikke huske den har ligget inne med 2:40 før, som den gjør i vinter (var 2:20 i sommer)

Er det flere ruter en OSL-LHR som har fått økt rutetide i vinter? Muligens jeg husker feil, men kan ikke huske den har ligget inne med 2:40 før, som den gjør i vinter (var 2:20 i sommer)

SAS har 5-10 minutter ekstra på de fleste(?) rutene på vintern.

SK805 hadde 2:25 både i år og i fjor, mot 2:20 på sommeren.

SK803, som vel er den eneste som har fått 2:40, har lengre flytid enn de andre avgangene hele året. Var 2:25 da jeg fløy i juni.

Noen som vet hvordan belegget faktisk var? De vanlige flygingene var utsolgt i C begge dagene mens det var mye ledig iallfall på setekartet både i C og Premium eco. Fulgte nøye med i håp om at det skulle slippes bonusseter.

Back