Omfattende status matching

Entusiasten

ScanFlyer Blue
Etter litt omfattende status matching og triksing og fiksing ser det ut til at jeg lykkes i å karre i land et gullkort til SkyTeam, om ikke skjebnen nå vil meg vondt.

Jeg vil ikke imidlertid rekke å få tilsendt det fysiske kortet. Vil det være et problem for loungetilgang? Vil det holde med at jeg registrerer nummeret på billetten...? Alltid trodd kortet var mer for å flekse i knepne situasjoner, og for eiers del :D Men tar jeg feil?

Re: Omfattende status matching...

De aller fleste selskaper har en regel som sier at du skal ha det fysiske kortet. Noen ganger/ofte holder det at det er registrert på billetten (avhengig av selskap og sted).

Etter litt omfattende status matching og triksing og fiksing ser det ut til at jeg lykkes i å karre i land et gullkort til SkyTeam, om ikke skjebnen nå vil meg vondt.

Jeg vil ikke imidlertid rekke å få tilsendt det fysiske kortet. Vil det være et problem for loungetilgang? Vil det holde med at jeg registrerer nummeret på billetten...? Alltid trodd kortet var mer for å flekse i knepne situasjoner, og for eiers del :D Men tar jeg feil?

Hvordan klarte du å status matche deg til Skyteam?

Om du har gull i f.eks flying blu vil du få sky priority på billeten og slipper å vise kortet, mulig dem krever å se kortet noen steder men det har aldri hent meg.

Er man Flying Blue Elite+ så må man ha kortet for å komme inn i SkyTeam's lounger utenom KLM / AF lounger. Hjelper ikke hva det står på boardingkortet.

Men, du kan skrive ut en kopi som funker: https://www.klm.com/travel/no_en/flying_blue/programme/helpdesk/lostfb_print_app.htm

Edit: Antar at det er FlyingBlue du har fått... Om det er med en av de andre partnerne så er forøvrig reglene like for å slippe inn i lounge - du må ha kort om du ikke har SkyTeam status hos eier av loungen.

Last edited:
Ikke Flying Blue, men Delta (som kjører status match kampanje). Ser dog ut til at det lar vente på seg, så har en annen plan i bakhånd, men velger å vente med å selge skinnet til bjørnen er skutt. :-)

Back