Ombordstigning LH på OSL

Fly med oss

ScanFlyer Gold
Ombordstigning LH på OSL

Jeg var med morgenavgangen fra OSL til FRA i dag, og så noe jeg ikke har sett før på denne flyplassen: Det var skiltet med Priority Boarding på den ene siden av gaten og Economy på den andre siden. I tillegg brukte de et lydopptak for å annonsere ombordstigning, litt på samme måte som de gjør på de tyske flyplassene. Hele greia funket i grunn greit, men kanskje mest fordi flyet ikke var fullt. Er dette noe nytt, eller har det vært en stund?

Re: Ombordstigning LH på OSL

Det er et forsøk, som har pågått et par måneder med separert ombordstigning. OSL har innført automatisert annonsering, som alle handlingsselskapene kommer til å bruke etterhvert.

I tillegg brukte de et lydopptak for å annonsere ombordstigning, litt på samme måte som de gjør på de tyske flyplassene.

Et slikt opptak brukte de på FRA i går og det virket litt latterlig, for først ble det annonsert manuelt at ombordstigning startet, litt før ventet sa dama, fordi man først snakket om en liten forsinkelse - lydbåndet ble avspilt først etter at 75 prosent var på vei ned gangen - og det ble annonsert at bare gullkunder etc kunne gå om bord nå... Jeg er ganske lydig, men snudde ikke... :D

Det er et forsøk, som har pågått et par måneder med separert ombordstigning. OSL har innført automatisert annonsering, som alle handlingsselskapene kommer til å bruke etterhvert.

Bra tiltak! Hvis alle gateagentene håndhever dette strengt så har det en sjanse til å overleve.

Skiltene er nytt hos LH, hos LX og OS (i LH gruppen) har de eksistert en stund :) er også en rekke andre som bruker sånne skilt (KL, AF, BA, QR)

Back