• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Om flymat

Regner med at man kan diskutere flymat generelt i denne tråden?
Beste flymat jeg har fått i Y shorthaul var mellom RIX og IST med Air Baltic. Fikk en veldig god biff. Kosta dog penger. Beste gratis flymat på shorthaul i Y var MUC-ADB med en helt herlig kylling og curry hos Lufthansa. Longhaul Y har jeg sansen for Air France. Bra måltid begge veier CDG-LAX.

Noen selskaper (Austrian?) annonserer vel at de har "chef" om bord. Underer meg på om vedkommende også bare er "oppvarmer", eller om de har utvidede kokemuligheter hos noen selskaper?

Noen selskaper (Austrian?) annonserer vel at de har "chef" om bord. Underer meg på om vedkommende også bare er "oppvarmer", eller om de har utvidede kokemuligheter hos noen selskaper?

Det er de vel ikke alene om? SAS har jo også "kokk", aka Stewart, ombord på long haul ;)

Og eggerøren jeg har fått i First hos LH har ihvertfall virket fersk

Last edited:

De er utvidede kokemuligheter og tilberedes "ferskt" hos Austrian iallefall.

Fin og lærerik film! Må si både AF og KLM skuffet fram og tilbake over dammen. Halvstekt pizza fra KLM er noe av der dårligere jeg har smakt noen gang.

Og eggerøren jeg har fått i First hos LH har ihvertfall virket fersk

Det er den, når jeg fløy MUC-HKG så var det første turen i F for en av de i galley, og hun som hadde ansvaret og serverte kommenterte at eggerøren så perfekt ut og at det var en førstereisgutt som hadde laget den. BMI har også etter sigende hele egg i galley og spør hvordan man vil ha dem til frokost.

Det er den, når jeg fløy MUC-HKG så var det første turen i F for en av de i galley, og hun som hadde ansvaret og serverte kommenterte at eggerøren så perfekt ut og at det var en førstereisgutt som hadde laget den. BMI har også etter sigende hele egg i galley og spør hvordan man vil ha dem til frokost.

Stemmer sikkert for på forrige ukes MUC-NRT kom betjeningen å beklaget sen frokostservering pga de hadde problemer med strømforsyningen til "eggerørestekeren" (som hun kalte det) og esperesso-/cappucinomaskinen, mens de vanlige induksjonsovene og alt de andre funket, hvilet betydde de hadde bare halv kapasitet på eggerøren

Back