Flyr må minimum ha en sikt på 550 meter og skydekkhøyde 200 fot.
Mistenker at FLYR ikke er godkjent for ILS CAT II og CAT III enda da de må operere i minst seks måneder først.
Flyr må minimum ha en sikt på 550 meter og skydekkhøyde 200 fot.
Det stoppet ikke Norwegian i sin tid.
Norwegian hadde allerede eksistert i noen år da de begynte med 737 ... Flyr har et nytt AOC. OSL hadde vel heller ikke cat lll så tidlig.
Norwegian hadde allerede eksistert i noen år da de begynte med 737 ... Flyr har et nytt AOC. OSL hadde vel heller ikke cat lll så tidlig.
Norwegian tok av og landet på Gardermoen under Cat III forhold det første året uten være sertifisert for det.
Alle som satt i tårnet og andre fly var vitne til dette, men både LT og pressen ignorerte det.
De unnlot også ofte å de-ice, og takset på Tango opp til 19L for avgang, forbi SAS/BU, WF, LH, BA, KLM, osv. som sto i avisingskø på Sierra.
Alle som satt i tårnet og andre fly var vitne til også dette, men her også ignorerte både LT og pressen det.
Men det er en annen tråd.
Om noe av dette var tilfelle, så er ikke media og deres synsere rette plassen . Om Luftfartsverket var varslet og de ikke gjorde noe, så var det helt sikkert ikke gjort noe ulovlig. Dette er alvorlige beskylninger. De icing er ofte et skjønn, og ikke alle er enige.Norwegian tok av og landet på Gardermoen under Cat III forhold det første året uten være sertifisert for det.
Alle som satt i tårnet og andre fly var vitne til dette, men både LT og pressen ignorerte det.
De unnlot også ofte å de-ice, og takset på Tango opp til 19L for avgang, forbi SAS/BU, WF, LH, BA, KLM, osv. som sto i avisingskø på Sierra.
Alle som satt i tårnet og andre fly var vitne til også dette, men her også ignorerte både LT og pressen det.
Men det er en annen tråd.
Litt på siden, men henger ikke dette sammen med flytypen og ikke AOC? Hvis et selskap innfører en ny flytype, så kan de vel ikke de fly CAT II/III før de har operert flytypen i X måneder og loggført X antall CAT II/III approacher i fint vær først?
Uansett, når tårnet spør, er det riktige svaret alltid "we broke out right at minimums"
I mitt gamle selskap fikk vi ny type og såvidt jeg husker så tok det en stund før Cat 2/3 sertifisering. Vi hadde og ikke autorisasjon til Autoland, klikka den av på 5 fot om jeg var trøtt eller været dårlig. Det tsr en stund i USA, det spørs på din POI som er lokal fra nærmeste FSDO(FAA kontor).
The three big lies in aviation:
«We have the field in sight» (We know where we are and where the airport is supposed to be)
«We got the lights just at minima» (We got the lights just when we didn’t dare to go any lower)
«We expect a short delay» (This might take some time)
Tror aldri vi fikk RNP i mitt gamle selskap, men det begynner og bli lenge siden. Har flydd RNP i masse år i mitt nåværende, og vi bruker de daglig.Alt som går gjennom FAA tar MYE lengre enn det burde. Kun 121 som har Cat II/III her i USA. I mitt nye sselskap venter vi på RNP AR sertifisering på min flåte. Har visstnok pågått i over 2 år
Husker flyskoledagene i Daytona. Så man McD skiltet på motsatt side av I-95 var du good to go![]()
Så, har du noe og backe oppi beskyldningene?Norwegian tok av og landet på Gardermoen under Cat III forhold det første året uten være sertifisert for det.
Alle som satt i tårnet og andre fly var vitne til dette, men både LT og pressen ignorerte det.
De unnlot også ofte å de-ice, og takset på Tango opp til 19L for avgang, forbi SAS/BU, WF, LH, BA, KLM, osv. som sto i avisingskø på Sierra.
Alle som satt i tårnet og andre fly var vitne til også dette, men her også ignorerte både LT og pressen det.
Men det er en annen tråd.
Tror aldri vi fikk RNP i mitt gamle selskap, men det begynner og bli lenge siden. Har flydd RNP i masse år i mitt nåværende, og vi bruker de daglig.
Østkysten.Horizon? Eller er du mainline?
Ingen, sendte deg PM.Hmmm....EDV, PDT eller PSA?