• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Olika säten i ekonomiklass

Henrik

ScanFlyer Blue
Olika säten i ekonomiklass

Jag åkte nyligen en 737-600 (LN-RPX) och blev mycket förvånad när jag såg att det i ekonomiklass fanns två olika typer av säten. Från rad 12/14 och bakåt (euro version) var det en enklare typ av säte. Ingen mugghållare, plast istället för tyg ovanför bordet som inte gick att dra mot sig när man fällt ner det, mer eller mindre genomskinlig stolsficka, enklare nackskydd mm. Är detta något nytt? Vad beror skillnaden på? Nya klassindelningen?

Replying to Topic 'Olika säten i ekonomiklass'

De setene du beskriver der har vell eksistert i over et halvt år nå i bakre del av kabinen på 737-600. Hvorfor de kom er det ingen jeg har snakket med som veit. Kanskje SAS har planlagt dette nye euro-class konseptet sitt lengre enn vi vet, og av den grunn skiftet economy class setene sine tidlig, for å kunne introdusere den nye 3 klasse kabinen over hele fjøla samtidig.
Det kan jo virke som de setene du beskriver blir "snowflake" eller economy, mens setene fra rad 10 og fremover blir economy-extra (eller hva det nå var de skulle kalle den mellom klassen), og de 2-3 fremste radene blir business. Alle 736 i euro versjon har denne configen allrede...

Disse "nye" setene er smalere enn de gamle og derfor kan man presse flere inn i en gris. Plasten som erstatter mye av setetrekket skal forlenge setets liv, og den gjennomsiktige lommen skal gjøre at det er lettere å holde lommene rene. Koppholderen er borte, og det sparer man også penger på, da disse knekkes av til stadighet av klåfingra passasjerer.... Alt dette stod å lese i Inside i vår en gang....

Originally posted by EK 007

da disse knekkes av til stadighet av klåfingra passasjerer...

At de såkalte koppholderne knekker kjappere enn en saltstang på et vorspiel er vel ikke akkurat paxens skyld, de er så spinkle at jeg aldri har turt å sette fra meg en brusboks i dem! Drar faktisk ned helhetsinntrykket av et ellers utmerket sete spør du meg!:D

De nye setene gir to ekstra rader i flyet uten at avstanden mellom setene er mindre.

Är det så här i båda versionerna (domestic och euro)?

Bare i euro, såvidt jeg har sett. 736 domestic har vell de samme setene som 73G

Back