• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oksygenmasker

Er det slik at noen seterader har flere oxygenmasker enn antall seter?
Reise med LOT Embraer 170 sist uke der ble passasjerer spurt om og bytte plass slik at noen med spedbarn fikk sitte på seterad med ekstra maske.
 
På 737 og 320 seriene så finnes det ekstra oksygenmaske på vindusete for infant. Derfor må INF alltid sitte på vindu på disse flytypene.
 
På 737 og 320 seriene så finnes det ekstra oksygenmaske på vindusete for infant. Derfor må INF alltid sitte på vindu på disse flytypene.

Det stemmer ikke. Det er fire masker per treseter. Alle seter kan nås med to masker, så infant kan sitte på hvilket som helst sete.
 
Det er nok en customer option som da varierer med selskap.
Fløy med en US B737 for noen år siden og da var det visstnok 4 masker på venstre 3-seter og 3 masker på høyre 3-seter.
Mens jeg mener å huske at SK har 4 + 4.
 
Vi skal fly SK 908 hjem på tirsdag med lap infant, og da kunne vi ikke velge seter på rad 6 på grunn av at det ikke var ekstra oksygen til barnet på denne raden, så det er åpenbart forskjeller ute og går...
 
Back
Top