• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OBS OBS A380 over Norge idag ?

LN-SEK

ScanFlyer Gold
De begynner å simulere/test med passasjerer nå, og idag ska de simulere en 14 timers tur. De skal fly opp til Norge og ned til Kanariøyene.

Passasjerene utgjøres av Airbus-ansatte i Toulouse som har vunnet i ett internlotteri.

Kan vi se den på "mode-S Radarern" mon tro ?:wow:

Edit: ser ut til at flightnr. er : XXL/XL001

Jeg fikk info fra A-net.

Det skal være flere flighter i dagene framover, morgendagens flightnr. er XL002

Edit: Passerte over London for ca. en time siden i 41000 fot. Vet ikke retning.

Originally posted by LN-SEK

De begynner å simulere/test med passasjerer nå, og idag ska de simulere en 14 timers tur. De skal fly opp til Norge og ned til Kanariøyene.

Passasjerene utgjøres av Airbus-ansatte i Toulouse som har vunnet i ett internlotteri.

Mode s radar?
Hvor finner dere flight info og slikt??

Originally posted by salmon-air

Originally posted by LN-SEK

Mode s radar?
Hvor finner dere flight info og slikt??

Sjekk disse :)

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=13753&page=1
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=13690

sorry for litt ot her nå, men har lagt inn den vnc-radargreia, men får bare beskjed om at "the connection closed unexpectedly" når jeg skal logge på den serveren??! npe jeg gjør feil? Håper noen kan svare..

Ikke akkurat A380, men med radaren er det lettere å ta in-flight-bilder rett over hodet. Nedenfor ser man KLM PH-BXI som nettopp har landet på OSL i det den var på rundt 10.000 fot over hustaket mitt for noen minutter siden.

Siden A380 er støøøørre enn liten fislig 737 kan det bli bra bilder selv om den er litt høyere opp. Eneste drawback er at den vil fly på nattestid :cry:

Attachments

• KLM_PH-BXI_FL095.jpg
    KLM_PH-BXI_FL095.jpg
    31.2 KB · Views: 19
Kl. 10:10 i dag tok XL002 av fra TLS for en ny langtur - forventet retur til TLS 20:00

Back