Nytt svensk flyselskap: Sky4u AB

Navigator

ScanFlyer Blue
Nettstedet www.svenskaflygbolag.com skriver:

"Nytt bolag startat av personer från Skyways,
City Airline och Cimber Sterling (2012-08-04)

Ett nytt bolag med namnet Sky4u AB har
bildats som enligt bolagsordningen ska bedriva
flygverksamhet samt därmed förenlig verksamhet.

I styrelsen sitter bland annat de tidigare verkställande
direktörerna för flygbolagen Skyways, City Airline och
Cimber Sterling, som gick i konkurs i maj månad.

Bolaget registrerades i början av juli månad
som Bildningsagenten 6256 AB och ändrade
sedan namn i slutet av juli till Sky4u AB.
Som alternativt namnförslag om inte Sky4u
skulle godkänts fanns namnet Skyways4u AB.

Vi har för närvarande ingen ytterligare
information om bolagets verksamhet."

Dette blir nok en "umiddelbar suksess", ------eller hva tror dere ? :-)
Mangler bare nå at de også setter opp ruter til Erbil.
 
Man unner alle flyselskaper alt godt (om de driver forsvarlig), men kan ikke dy meg og må påpeke at dette selskapet bør kunne se en konkurs komme (om den kommer)...
 
Det var da veldig negative folk var i dag. Vi må vel se hvilke strategiske valg selskapet tar før vi dømmer selskapet nord og ned.

Blir spennende og se hvilken flåte de velger, og hvilke ruter som de satser på....
 
Fly Excellent , Air Sweden, Moose Air, Viking Hellas, Nordic Regional, Nordic Airways.
Kunde vi göra en lista på alla som funnits och datera den + assosierade namn bakom dem(kanske man inte kan sätta ut namn).

Jag tror vi kunde se en trend på att tappa pengar i Sverige...Eller ett bra sätt att tvätta pengar...heheheh:stir
 
Denna Motor Trasig........For good!!Jag tror nog att Priority har beslagtagit den för obetalda räkningar från Air Sweden. Men den är förevigad på plakatet för polisen vi dörren mellan T5 och SkyCity!
 
Denna Motor Trasig........For good!!Jag tror nog att Priority har beslagtagit den för obetalda räkningar från Air Sweden.

SE-DMT ägs ju nu av Airline Support Sweden AB men vem/vilka ligger bakom det företaget ?
 
Det kommer jo an på hva de har tenkt seg å drive med. Det har ikke manglet på wetlease-selskaper i Sverige de siste årene, men det er alltid plass til godt drevne flyselskaper. Bare se på JetTime som på noen få år har klart å bygge seg opp til en ikke ubetydelig aktør i Danmark. Nå skal det sies at de har fått litt fødselshjelp av SAS (Q400 og Cimber), og at floraen av mindre, uavhengige turoperatører i Danmark gir plass til en charteroperatør som jetTime. Golden Air blir vel mindre aktuell som wet-lease operatør for andre selskaper enn SverigeFlyg-sfæren etter at Braathen kjøpte selskapet. Regionalreutene til Skyways ser ut til å ha blitt plukket opp av NextJet, så det spørs om det er plass til en "ny" Skyways. Spennende å se uansett
 
SE-DMT ägs ju nu av Airline Support Sweden AB men vem/vilka ligger bakom det företaget ?

Enligt www.allabolag.se

EXEKUTIVA BEFATTNINGAR
Shershunovich, Oleg, VD, Bosatt utomlands inom EES

STYRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR
Shershunovich, Oleg, Ordinarie ledamot, Bosatt utomlands inom EES
Konovalova, Natalia, Ordinarie ledamot, Styrelseordförande, Bosatt i land utanför EES
Podkozins, Ilja Alexandrovich, Suppleant, Bosatt utomlands inom EES
Muradyan, Mher (f. 1961), Delgivningsbar person
 
Enligt www.allabolag.se

EXEKUTIVA BEFATTNINGAR
Shershunovich, Oleg, VD, Bosatt utomlands inom EES

STYRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR
Shershunovich, Oleg, Ordinarie ledamot, Bosatt utomlands inom EES
Konovalova, Natalia, Ordinarie ledamot, Styrelseordförande, Bosatt i land utanför EES
Podkozins, Ilja Alexandrovich, Suppleant, Bosatt utomlands inom EES
Muradyan, Mher (f. 1961), Delgivningsbar person

Aerosvit-/manswellgjengen?
 
Var över på gamla Linjeflygshangaren där det finns 3 st CRJ. Airline Support jobbar för fullt med både svenska och CIS mekaniker för att fixa maskinerna men det ser lite svårt ut. DMT fick de säkert som betalning på Line Maint de gjorde åt Air Sweden+ att ingen annan vill väl ha den längre.

Ps Välkommen tillbaka på forum CK. Det var en tid sedan!
 
Hvis det stemmer med CRJ kan den være man tenker fly som City gjorde. Men det er mer enn høyrisk å starte flyvirksomhet nå. Har liten tro på at dette kan lykkes.
 
RegionalJets domestic Sverige kan ikke bli bra butikk, men er det snakk om wetlease så betaler jo leietageren det det koster. Jeg husker da jeg var rutesjef i WF for noen år siden, regnet vi på at det faktisk var billigere å kjøre wetlease med en annen skandinavisk operatør med 50-seters jet på en del strekninger enn å fly eget metall... Nå er vel forskjellen noen mindre med dagens fuelpriser, men wetlease ops har jo uansett andre drivere enn rute. Navnet Sky4U (sky For You) kan jo også tyde på det
 
Back
Top