• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nytt SAS-fly kommer for sent

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Nytt SAS-fly kommer for sent

Boeing presenterer sitt nye fly Boeing 787 "Dreamliner" verden rundt. 800 ordrer er allerede bestilt, og kommunikasjonsdirektør i Boeing Randy Tinseth sier flyet er den største salgssuksessen noen sinne. Flyet skal erstatte Boeing 757 og 767, og er et langdistansefly med to midtganger. SAS plages imidlertid at Boeing 737 ikke har fått avløsning, som ønsker å erstatte 49 mellom- og kortdistansefly av modellen MD80 før 2013. - Vi har sagt at målet er å ha en ny generasjon fly i denne størrelsen klar i 2015. For å være helt ærlig, så kan jeg ikke se en klar tidsplan herfra og frem til 2015, så lanseringen kan komme enda senere, uttaler Tinseth. Ansvarlig for investor relations i SAS-konsernet, Sture Stølen, kommenterer at de avventer Boeings nøyaktige tidsplan før det foretas en beslutning. -Indikasjonen hittil har vært at Airbus ligger enda lengre frem i tid med en ny generasjon. Det finnes imidlertid flere flyfabrikker enn Airbus og Boeing, og foreløpig holder vi alle dører åpne, sier Stølen.

Side 12.

Finansavisen, 02.11.2007
Kategorier: Country / NO, MediaName / Finansavisen, PublicationDate / 2007-11-02
 
B787 er vel litt større enn en MD80
Kan de ikke heller satse på -900 ER ??
Den er vel nesten ferdig ?
 
I forbindelse med Q400-saken var det en eller annen talsmann for SAS som sa at selskapet ser etter en etterfølger til sine kort- og mellomdistansefly, dvs. 100-180 seter. Han var ganske tydelig på at B737NG var for "gammel" til å bli med i en ny flåtefornyelse.
 
Back
Top