• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

SAS er jo på utkikk etter nye LH maskiner. Kan de ta over "ops-delen" fra Norse uten admin?
Aktuelle kandidater til utvidelse av LH-flåten skal i følge ryktebørsen være lokalisert.

Implementering av en helt ny flytype står neppe særlig høyt på agendaen.
 
Aktuelle kandidater til utvidelse av LH-flåten skal i følge ryktebørsen være lokalisert.

Implementering av en helt ny flytype står neppe særlig høyt på agendaen.

Vad säger ryktebörsen :)

Är det något jag har svårt att hålla mig ifrån så är det rykten och spekulationer :). Inte speciellt konstruktivt men ändå roligt (morsomt på NO eller sjovt på DK, och inte "lugnt" ;))
 
Skuffende at de er så på defensiven at de ikke klarer å håndtere kundene sine. Det er jo oss kunder de lever av. Jeg har lenge heiet på Norse, som et offensivt og positivt tilskudd i bransjen. Men nå har jeg mistet troen, og jeg er neppe den eneste. Svært skuffende.
 
Skuta synker raskt...eller noen som kjøper dem. Alt kabin personell permitert. Og ingen flighet er bookingbare....https://frifagbevegelse.no/magasinet-for-fagorganiserte/norse-permitterer-june-og-alle-kabinansatte-i-norge--kjipt-og-urettferdig-6.158.1212728.5ce1746e8f
 
Sakset fra Flight Global i dag , er det NORSE sine 787 det er snakk om i artikkelen mon tro?

IndiGo to cut capacity and remove older jets after posting full-year loss​

By Kerry Reals | 29 May 2026
115063_indigocairbus_39784.jpg
IndiGo slid to a full-year loss after a difficult 12 months
The moves come after the carrier experienced “one of the most demanding periods for Indian aviation”.

IndiGo has slashed its capacity growth expectations for the first quarter of fiscal year 2027, compared with the same period last year, and is looking at phasing out older, damp-leased aircraft after a sharp depreciation of the rupee and challenging operating environment pushed it to a full-year net loss of Rs23.9 billion ($252 million).

Speaking on a full-year earnings call on 29 May, IndiGo managing director Rahul Bhatia described the past year as “one of the most demanding periods for Indian aviation”.

The low-cost carrier is still recovering from an operational meltdown in December last year, which has been compounded by the crisis in the Middle East and its impact on fuel prices, together with depreciation of the rupee and changes to local labour laws.

Bhatia says the carrier has “further strengthened its resilience” since December, and the leadership that outgoing IATA director general and incoming IndiGo chief executive Willie Walsh will bring when he joins the carrier in early August “positions IndiGo well” for the future.

IndiGo has tampered down its capacity growth expectations for the first quarter of fiscal 2027, when it plans to increase capacity by 3-4%. This compares with a 16.4% growth in capacity during the same period last year.

The carrier is looking at phasing out most of its older, less fuel-efficient damp-leased aircraft as it seeks to offset skyrocketing fuel prices. IndiGo’s 441-strong fleet, as of 31 March, included 16 damp-leased jets – five Airbus A320ceos, five Boeing 737s and six Boeing 787s.

IndiGo’s management says a revised fuel surcharge introduced in April has enabled it to recover “a large part of the increased cost” in its domestic market, although “we haven’t been able to completely offset” costs on the international side. At the moment, demand for air travel is strong, says Bhatia, and the market has been “inelastic to heightened fares”. He adds: “We will look at this on a daily basis and see where we go.”

IndiGo’s A320-family aircraft are “central to the future of the company”, says Bhatia, and it will “protect” its short-haul operations as it explores its long-haul growth with the planned future addition of Airbus A321XLRs and A350s. Walsh’s “experience” of running an airline with a “hybrid model” fleet will stand the carrier in good stead, he adds.

The airline’s Rs23.9 billion full-year loss compares with a Rs72.6 billion profit the previous year. Total revenue rose 6.4% but was overshadowed by a 17% increase in expenses. IndiGo’s full-year capacity was up 9.5% on a 7.5% rise in revenue passenger kilometre (RPK) traffic, causing load factor to dip 1.6 percentage points to 84%.

In the quarter ended 31 March 2026, IndiGo posted a net loss of Rs25.4 billion, compared with a Rs30.7 billion profit in the same period a year earlier. Capacity in the fourth quarter was up 3.4% on a 1.5% rise in RPKs, while load factor declined 1.7 points to 86%.
 
Last edited by a moderator:
Det er vel snakk om en maskin som kommer tilbake i slutten av august, ettersom Manchester rutene blir avsluttet. Den maskinen blir mest sannsynlig satt inn østover hvor etterspørselen er stor.
 
Det er vel snakk om en maskin som kommer tilbake i slutten av august, ettersom Manchester rutene blir avsluttet. Den maskinen blir mest sannsynlig satt inn østover hvor etterspørselen er stor.

Ja, bekreftet av Norse

Arendal, Norway, 2 June 2026 -- Norse Atlantic ASA ("Norse Atlantic" or the "Company") was notified by Interglobe Aviation Limited ("IndiGo") of the redelivery of one out of six aircraft operated on ACMI charter due to the closure of a UK route. The aircraft will be redelivered to Norse Atlantic 31 August 2026. IndiGo will continue to operate all its remaining aircraft leased from Norse Atlantic as planned.

Following redelivery, the aircraft will be deployed by Norse Atlantic in its upcoming winter program for direct flights between Europe and Thailand.
 
Det er noen regler i India som tilsier at en kun kan ha et tailnumber på wetlease i 18 måneder. Deretter må wetlease fornyes etter alle Indiske byråkratiske regler. Når en bruker 2:30 mer flytid mellom DEL- til UK enn konkurrentene, sier det seg selv at det ikke er lønnsomt.
Etter slik jeg ser det er det LN-FNC som er første maskin hjem
 
  • Like
Reactions: OJB
Det er noen regler i India som tilsier at en kun kan ha et tailnumber på wetlease i 18 måneder. Deretter må wetlease fornyes etter alle Indiske byråkratiske regler. Når en bruker 2:30 mer flytid mellom DEL- til UK enn konkurrentene, sier det seg selv at det ikke er lønnsomt.
Etter slik jeg ser det er det LN-FNC som er første maskin hjem
LN-FNC Har vært på Norse ruter de siste ukene allerede rundt i Europa?
 
Back
Top