DY Nyt flyselskab på vej til Billund -> Norwegian satser fra Billund

Mine bud:
Ryanair vender retur.
easyJet eller Eurowings overtager nogle af de huller, som er efterladt af FR.
SAS eller Norwegian udvider.

De har fått en haug med priser, så det er ikke korrekt. De feeder jo også Emirates aktivt og brukes også som introduksjon i nye tynne markeder.
Denne del er jeg fuldt klar over, men det er ikke en “haug” når man omtaler som prisbelønnede…

Derudover refereres der også til et selskab der i forvejen operere på dansk grund. Det gør FlyDubai IKKE på nuværende, og derfor er dette udelukket for nuværende…..

Ellers bør Ritzau få styr på fakta i hvert fald….

Denne del er jeg fuldt klar over, men det er ikke en “haug” når man omtaler som prisbelønnede…

Derudover refereres der også til et selskab der i forvejen operere på dansk grund. Det gør FlyDubai IKKE på nuværende, og derfor er dette udelukket for nuværende…..

Det er Billund lufthavn selv der har skrevet meddelelsen og udsendt den på "via Ritzau" tjenesten. Det med at det er et flyselskab, som i forvejen flyver til Danmark, står heller ikke i meddelelsen. "En haug" på norsk skal i denne sammenhæng oversættes til "et hav", altså at de har vundet mange priser, hvilket de har.

Om man nu skall ge sig in i spekulationerna så fastnar jag vid ”Nyheden vil styrke forbindelserne til verden”. Det får mig att tro att det är inte easyjet, Ryanair eller något annan LCC bolag. Vi pratar nog mer ett hub-bolag.

Är Billund inte lite väl tunn för Flydubai eller Qatar ? Jag tror mer ”lokalt” europeiskt bolag med feed in till deras hub. Därför gissar jag på ett bolag från Lufthansa. De måste ta upp konkurrensen med SAS. ITA eller Brussels airlines får min gissning. Swiss och Austrian ”liknar” Lufthansa för mycket så det blir bara intern konkurrens.

Last edited:
Flydubai har jo søgt om slots på Billund for 2-3 år siden, så det er nok det bedste bud lige nu. uanset hvilke ord der er brugt i pressemeddelsen.

Hvor står der, at flyselskabet allerede opererer på dansk grund?

I pressemeddelelsen står der: "Et velkendt og prisvindende flyselskab, Dansk Industri, Danske Destinationer og Billund Lufthavn afslører en nyhed med betydelige perspektiver for hele Vestdanmark – både erhvervs- og turistmæssigt."

Jeg går ud fra, at Danske Destinationer er brancheforeningen for destinationsselskaber i Danmark (https://danskedestinationer.dk/). Jeg læser det i hvert fald ikke som om, der er tale om et selskab, der allerede flyver til Danmark.

Det er Billund lufthavn selv der har skrevet meddelelsen og udsendt den på "via Ritzau" tjenesten. Det med at det er et flyselskab, som i forvejen flyver til Danmark, står heller ikke i meddelelsen. "En haug" på norsk skal i denne sammenhæng oversættes til "et hav", altså at de har vundet mange priser, hvilket de har.
Jeg må blive bedre til det norske. Det sætter jeg bag øret :-).

Det der står i overskriften er følgende: "Et velkendt og prisvindende flyselskab, Dansk Industri, Danske Destinationer og Billund Lufthavn afslører en nyhed med betydelige perspektiver for hele Vestdanmark – både erhvervs- og turistmæssigt."

Punkterne "Et velkendt og prisvindende flyselskab". Dette udelukker i sin naturlighed "FlyDubai, idet at selskabet ikke er særlig "kendt" uden for nørdeforum, her i Skandinavien, som Fx Qatar er. Den almene dansker har aldrig hørt om FlyDubai, men derimod har de hørt om Qatar Airways og Emirates.

"Danske destinationer". Denne del kan tolkes, somom at flyselskabet i forvejen er veletableret på danske destinationer. Eller, rettere sagt i København, idet at flyselskaber der flyver til andre danske destinationer, allerede betjener Billund (Hvis Ryanair fjernes fra billedet).

At det har betydelige perspektiver, kunne snildt betyde at det er et selskab med et kæmpe net af ruter ud i verden. Deraf er det at jeg sætter mit odds på det enten er Qatar Airways, eller Iberia, idet at øvrige selskaber af betydning her i Europa allerede er tilstede i Billund.

• Like
Reactions: PP
Trenger man søke om slots for å operere på BLL? Kan det være så travelt?
Er dig et svar skyldige, det er Airport Coordination Denmark der har oplyst om at de havde søgt slots. Så gætter på det er noget med tiderne at gøre for start- og landingstilladelser. Der har tidligere været Max belastninger på visse tidspunkter.

Back