Nye SAS DK ruter - Kiev og Bucharest

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Desuden har der også før været flyvninger mellem CPH og Kiev.

Først prøvede SAS med 4x ugentlig så vidt jeg husker - uden succes. Herefter forsøgte Ukraine International sig for et par år siden sig med 2-3 ugentlige flyvninger - også uden succes. Så forsøgte Cimber Air sig med daglige CRJ flyvninger - men de kunne heller ikke få økonomi i ruten.

I forhold til de tidligere forsøgt tror jeg dog at tiden nu er moden til at der kan komme økonomi i en rute mellem CPH og Kiev - men det vil kun tiden vise.

Det har funnits direkflyg från skandinaivien till Kiev ganska länge från ARN så det är ingen nyhet. AeroSvit har flugit från ARN 4dagar/vecka under några år nu, vet inte exakt hur länge och det verkar som sagt gå ganska bra ,framför allt vintertid då man ibland flyger med 767, förmodligen p.g.a. transferpax till Asien.

Sorry, den glemte jeg. Men den er iallefall ikke så tilgjengelig for reisende som bor langt utenfor ARN. Med SK kan man fly fra mange steder via CPH og nå direkte til KBP. Aerosvit flyr jo KBP-BKK med B767 så de fanger vel opp endel trafikk ned dit.

Lad os se om QI trækker sig fra OTP ruten - der er jo efterhånden flere ruter hvor QI og SK flyver head-to-head - Lyon og Prag.

Cimber har nu justeret deres program til OTP således at de flyver de dage hvor SK ikke flyver til OTP

SAS flyver CPH-OTP tirsdag, torsdag, lørdag

Cimber flyver CPH-OTP mandag, onsdag, fredag

Desuden ser det også ud til at Cimber har fået nok af konkurrencen med SK og AF på CPH-Lyon, da denne rute nedlægges fra maj. Endnu ingen tegn på om QI vil benytte den frigjorte kapacitet til CPH-Århus - noget af kapaciteten benyttes på nye ruter ud af Norrköping, ligeledes som CPH-NCL opgraderes fra 1x til 2x daglig.

Cimber hao dog lige taget leverering af endnu en CRJ (OY-RJJ) så måske der stadig er en mulighed for CPH-AAR med QI.

Back