• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye gule Helikoptere på Gardermoen - er dette nye Luftambulanser?

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Nye gule Helikoptere på Gardermoen - er dette nye Luftambulanser?

Inne på området til Sundt - står sikkert 8-10 nye helikoptere, noen som vet noe om disse og eventuelt har reg på disse ?

Jan

Re: Nye gule Helikoptere på Gardermoen - er dette nye Luftambulanser ?

NLA er jo i ferd med å fornye flåten.

Kan det være de gamle som samles her, eventuelt en blanding ?
tillegg:
Vil tro at en del medisinsk- og navigasjonsutstyr kan flyttes over til de nye
Slik at de gamle lettere kan selges til operatører som ikke har behov for dette.

Last edited:
Re: Nye gule Helikoptere på Gardermoen - er dette nye Luftambulanser?

Hmmmm - kan noen som er på sanddyna på 19R og har med seg kikkert - jeg fikk ikke sett nærme nok med min 300 med mer objektiv.

Kanskje noe som jobber på det område som er her på flyprat som kunne si noe :)

God sommer.
Jan

Re: Nye gule Helikoptere på Gardermoen - er dette nye Luftambulanser?

De gangene jeg har vært i nærheten har det vært oppstilt gamle helikoptre i dette området. De nye helikoptrene er vel allerede ute på basene. Jeg så iallefall nytt helikopter i Tromsø dagen før det skulle tas i bruk.

Espen

Back