Ny utenlandsrute -og nytt flyselskap til Kjevik

X-BU

ScanFlyer Blue
Presenteres torsdag 7/9 kl 14.00

Torsdag ettermiddag presenteres en ny utenlandsrute og et nytt flyselskap på Kristiansand Lufthavn-Kjevik. Hvilket selskap - og hvilken destinasjon det er snakk om, vil forbli en hemmelighet frem til klokken 14.00 torsdag.
 
Skal vi gjette litt?

LH til FRA?
Kanskje litt drøyt å håpe på TG til BKK?

Det mest realistiske er vel Norwegian til Oslo og London kanskje?

BF:)
 
Ja dette er skrevet endel om på Boarding.no

Norwegian til Kristainsand....men da kommer dte kanskej en rute til Oslo også...eller blir det "trekant-flyvning" med utgangspunkt i London...
 
fett! Tror faktisk de har mer å hente på utenlandsruter fra Kjevik enn innenlands destinasjoner. Dessuten har de nok snappet ruten forran nesen på konkurrenter. Easyjet og Ryanair må da ha snust på Kjevik!
 
Kristiansand er Norges 5. største by etter Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Kristiansand er derfor Sørlandets største by, og kommunen har 77.335 innbyggere (01.07.06).

Sørlandet (Vest Agder og Aust Agder fylke) har 267.369 innbyggere (01.07.06).

Kilde: ssb.no
 
Men ønsket ikke folk på Sørlandet seg konkurranse på Osloruten til SAS Braathens. London blir jo i en tabloid verden en monopol rute for Norwegian...^_^
 
Originally posted by EB

Men ønsket ikke folk på Sørlandet seg konkurranse på Osloruten til SAS Braathens. London blir jo i en tabloid verden en monopol rute for Norwegian...^_^

Finnes fortsatt ikke monopolruter i EØS-området.....med noen svært få unntak alle her kjenner til.

Men vil anta at dette er første satsingen fra Norwegian på Kjevik....antar en Oslo-rute vil komme snart i kjølvannet av denne.
 
Jeg vil bli overrasket om den ikke kommer samtidig. Hvordan skal de ellers få metall til KRS-London? De tar vel neppe en ferry-flight fra Oslo. Da blir det vel en eller annen norsk by til london til krs og tilbake. Men det høres merkelig ut!

Den som lever vil se!
Er spendt på hvilke priser de vil ta!
Finner det også merkelig at det lokale næringslivet er så positive til det å fly til London for å så å ta andre selskaper ut i verden. For det første er det bare snakk om 3 ganger i uken (og vi vet ikke flytidene enda), Bizbilletter ut av London er 2-3 ganger høyere enn ut av Norge med samme destinasjoner, Man må mest sansynlig bytte flyplass i London og kanskje må man ha en overnatting i tillegg. For de fleste situasjoner må jo alt annet en å bruke KRS-London som en feederrute være håpløst??

BF:old
 
Originally posted by Bizflyer

Jeg vil bli overrasket om den ikke kommer samtidig. Hvordan skal de ellers få metall til KRS-London? De tar vel neppe en ferry-flight fra Oslo. Da blir det vel en eller annen norsk by til london til krs og tilbake. Men det høres merkelig ut!

Den som lever vil se!
Er spendt på hvilke priser de vil ta!
Finner det også merkelig at det lokale næringslivet er så positive til det å fly til London for å så å ta andre selskaper ut i verden. For det første er det bare snakk om 3 ganger i uken (og vi vet ikke flytidene enda), Bizbilletter ut av London er 2-3 ganger høyere enn ut av Norge med samme destinasjoner, Man må mest sansynlig bytte flyplass i London og kanskje må man ha en overnatting i tillegg. For de fleste situasjoner må jo alt annet en å bruke KRS-London som en feederrute være håpløst??

BF:old

Noenlunde rutetider finner du på www.hangar.no

"Den nye ruten vil gå fra Kjevik til Stansted tirsdag og torsdag kveld, og søndag formiddag. Med retur fra Stansted tirsdag og torsdag ettermiddag og søndag morgen. "

Og som du ser blir dette en flyvning med utgangspunkt i Stansted om en forstår rutetidene korrekt...en trenger ingen flyvning fra Oslo til Kristiansand for å få dette til.
 
Har dette sammenheng med at Norwegian har redusert med 3-4 Ukentlige fra Trondheim til London?
 
Originally posted by MartinL

Har dette sammenheng med at Norwegian har redusert med 3-4 Ukentlige fra Trondheim til London?
Ja og nei.. Sjekket opp TRD-STN 2 November her nå (første dag for KRS-STN). Ankomst STN 14:20, retur 19:10.. rekker da en runde til KRS der? (BGO-STN og OSL-STN kommer begge for sent for å rekke avgang 19:10, lander i STN hhv 19:25 og 19:30)
 
Men Norwegian har jo også sagt at vinterprogrammet ikke er klart enda, så mulig det er flere overraskelser på vei.....
 
Back
Top