Ny radio stream tilgjengelig (TRD)

Novair

ScanFlyer Gold
Jeg har endelig gleden av å kunne offentliggjøre en ny radio stream for Værnes.

Prosessen har vært lang, og utgiftene mange. Derfor er det ekstra herlig å endelig kunne tilby denne tjenesten til andre interesserte.

Streamen kan du lytte til HER.

Problemer med avspilling? Kontakt oss på post@trondheimlufthavn.net
(Det er normalt at det er stille i lengre perioder!)

Tjenesten tilbys av www.trondheimlufthavn.net

Kommentarer eller innspill? Post de gjerne i denne tråden.

Bra jobba.;).. men:

Det virker å være veldig ustabilt. Høres ut som den prøver å sende, men at det ikke kommer noe lyd igjennom. Når man hører flyene kommer ofte bare deler av snakkinga fram.

Regner med at du har montert antenna såppas høyt at du klarer å ta inn uten problemer?

Hører flere fly på app. på min radio som ikke kommer inn på radioen din..

Bra jobba.;).. men:

Det virker å være veldig ustabilt. Høres ut som den prøver å sende, men at det ikke kommer noe lyd igjennom. Når man hører flyene kommer ofte bare deler av snakkinga fram.

Hvordan linje sitter du på? Fungerer fint hos andre.

Regner med at du har montert antenna såppas høyt at du klarer å ta inn uten problemer?

Antennen er montert 10 meter over bakken, og tar inn det meste innenfor en fornuftig radius. Den tar ikke inn flyene som er på bakken.

Hører flere fly på app. på min radio som ikke kommer inn på radioen din..

Nå husker jeg ikke akkurat på hvor du bor, men det er mulig du får inn flyene tidligere p.g.a. ditt bosted, samtidig som vi benytter oss av en retningsstyrt antenne som peker mot Værnes.

Hvordan linje sitter du på? Fungerer fint hos andre.

Antennen er montert 10 meter over bakken, og tar inn det meste innenfor en fornuftig radius. Den tar ikke inn flyene som er på bakken.

Nå husker jeg ikke akkurat på hvor du bor, men det er mulig du får inn flyene tidligere p.g.a. ditt bosted, samtidig som vi benytter oss av en retningsstyrt antenne som peker mot Værnes.

Linja er av den veldig breie utgaven, så fart nok. Akkurat nå er jeg litt lenger sør for by'n enn du, men om jeg hører de først så burde jeg vel ha hørt mer "innover" fjord'n etterhvert.. (har ikke hørt ett eneste som er klarert for landing ikveld)

Men får la det gå litt tid. Kanskje det rette seg etterhvert. Bra du deler med oss andre hvertfall. :)

Hadde vært fint om du kunne gå ned til 64 eller 32kbps - du trenger ikke 128 for ATC-prat. Sitter på VPN og det blir bare bufre bufre ...

Når streamen er 24/7 vil jeg anbefale at du gjør dette - da kan bl.a. vi med iPhone også få glede av det,

Feeder Site Volunteers

If you are within listening range of an airport and have a police scanner or any airband-capable receiver, please consider becoming a LiveATC air traffic control feeder site.

Besides the scanner, you need:
- an always-on Internet connection (uses only 16kbps)
- an external or attic antenna (for optimum reception)
- audio cable to connect scanner to PC sound card
- a PC running Windows, Mac OS X, or Linux/other Unix
- free software we provide and help you set up

If you meet the above requirements please contact us for further info.
http://www.liveatc.net/ct/contact.php

Streamen er nå oppe å går igjen. (Vi beklager noen timer med nedetid tidligere i dag).

Back