Ny radar: RadarBox24

LN-SEK

ScanFlyer Gold
Da har Airnav kommet med sin flyradar webside.

Litt dårligere dekning enn Flightradar24 ser det ut til. Litt anderledes i design.

http://www.radarbox24.com/

Litt frekk i reklamen kanskje:

"With RadarBox24.com the data you see is the same used by major airlines, airports and other professional customers. Unlike with other online flight trackers, RadarBox24 doesn't have data inconsistencies caused from volunteer data feeders using external unreliable hardware and software / all data comes from RadarBox receivers and, in parts of the US/Atlantic/Pacific, directly from the FAA Radar System."

Baserer ikke AirNav seg også på frivillige?

Med Airnav deler man enten man vil eller ei. Selv om man haker av at man ikke vil dele data, fortsetter boksen å sende. En del brukre som er litt indignerte over dette...

Trodde dette først var kødd jeg!

Hva er vitsen med å bruke tid og krefter på å kopiere noe som allerede ligger der ute?
For meg ser det nesten identisk ut.

Det er vel ingen tvil hvor de ser konkurransen, og så ulik fr24 er de heller ikke. Men jeg synes radarbox24 er mer gjennomført, konsekvent og har en del flere valgmuligheter. Men dekningen er som sagt ikke fullt så bra.

Hmm, ser ut som de henter data fra litt andre kilder enn deres eget nettverk også. Jeg delte tidligere i dag data til ADSBhub.net (planefinder.net) og FR24, og så det var god dekning på OSL både i FR24 og RB24. Nå som streamen min er nede (nok en gang..) er det ingen fly å se på OSL i RB24 lenger. Jeg har ikke valgt å dele til RB24....

Back