• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny Quiz

Huff og huff,

Jeg er ikke sikker,men det minner meg sterkt om et sted i Sverige,Lidkjøping eller noe sånt.Kom in på en smal taxebane ved en feiltakelse.Langsgående banen.Halveis var det en bom som gutta i tårnet måtte komme å låse opp.Taksebanen endte i en horisontal loop hvor det var så smalt at vingetippene var innom noen grankvister.:spin:
Måtte ta samme vei tilbake og entre banen fra et annet sted.
Tilbake på FBU fant vi litt granbar mellom balanseror og vinge.
:D

Har lyst til å prøve meg på Gullknapp i Arendal, den ser jo ikke akkurat så trafikkert ut. Ser ut til å mangle terminalbygg og greier. Den ble/blir jo bygget av yrkesskoleelever på maskinførerlinja, kan jo se ut som om det er noen anleggsmaskiner som har herjet litt til høyre for banen der! Problemet er at den ser lovlig lang ut...?

Subsidiært vil jeg tippe på Geiteryggen, men jeg mener at det går en vei i en kulvert under rullebanen der, og det kan jeg ikke se på bildet.

dæven vi har flyplasser på mange merkelige stder her i landet. Skal ikke kommunestyret der snart be om penger til en FOT-rute til Oslo???

Det er ikke Jarlsberg og ikke Geiteryggen, men siden tampen brenner med Eggemoen, tipper jeg Dokka, - riktignok i blinde, siden jeg ikke aner hvordan den plassen ser ut! :spin:
Det slår meg at det kan minne litt om Dagali også, men der renner det vel ei elv tett innpå (bak tårnet)?

Edit: Jø og fyse, her er folk kjappe! Ja ja, jeg deltok i det minste ...:)

Siden denne saken er løst, hva med en ny å løse?

Attachments

• AP01.jpg
    AP01.jpg
    61.2 KB · Views: 14
Woodford var riktig. Flere her kjenner godt til den flyplassen som dette bildet illustrerer
TheGolfClub.jpg

Siden vi var så godt i gang, så kan vi prøve på en ny

Attachments

• AP02.jpg
    AP02.jpg
    66.8 KB · Views: 13
Back