Ny Norwegian-base: Warszawa

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Norwegian is setting up a base in Warsaw, Poland.

Norwegian Air Shuttle ASA is setting up a base
with two aircraft in Warsaw and is starting up
flights to several cities in Europe starting the
13. of July.

Norwegian invites to a breakfast meeting Friday
the 7. of April, 08.30 at Felix conference
centre ( meeting room Norden) linked to the
expansion.

See press release at newsweb

http://www.newsweb.no/cdco/atmnt/Press0604english.doc?id=43727

Replying to Topic 'Ny Base !'

Så det var det Polen greien dreier seg om! De vil bli nr1 på transport av polske håndværkere ;)

Uansett så er det spennende satsning.

Der har vi antakeligvis svaret på hvorfor de søkte etter ruteplanlegger for kort tid siden.

Originally posted by Blubird

Der har vi antakeligvis svaret på hvorfor de søkte etter ruteplanlegger for kort tid siden.

...og polske piloter
...og polske kabinansatte
....og snart kommer det nok en internettside på polsk
;)

Oops....Norwegian har allerede lansert en polsk internettside:
http://www.norwegian.no/sw22123.asp

og en latvisk;)

Dette hadde jeg ikke trodd da vi diskuterte dette tidligere!

Morro at de ser ut av Norge også!
Lurer på hvordan merkenavnet vil fungere i andre land, men ryanair gjør jo suksess med sin irske profil i resten av europa så hvorfor skulle ikke Norwegian klare det?

Men dette betyr kanskje også at Norwegian nå ikke ser et like stor vekst potensiale i Norge og vil i større grad følge den generelle veksten i antall pax når de ekspanderer!
Personlig tror jeg det er liv lage for flere ruter med Norwegian I og ut av Norge, og med det tempo Norwegian har ekspandert de siste årene gleder jeg meg til fortsettelsen.....:cheers:

Originally posted by captaink

Skal vi gjette at Rygge blir neste nye base ?:nor

Med østfoldinger bak spakene og i kabinen................:biggrin

... Desser fra Strømstad så klart !

Originally posted by captaink

Skal vi gjette at Rygge blir neste nye base ?:nor

Med østfoldinger bak spakene og i kabinen................:biggrin

Da begynner vi snakke sosialdumping:p

Siden det ikke ser ut til å være nevnt..

http://www.norwegian.no/sw22341.asp
Det etableres to fly i Warszawa, og i første omgang lanserer vi følgende ruter:

Warszawa-Alicante – Mandag-Onsdag-Fredag
Warszawa-Barcelona/Girona – Mandag-Onsdag-Fredag
Warszawa-Malaga – Tirsdag-Torsdag-Lørdag-Søndag
Warszawa-Nice – Tirsdag-Torsdag-Lørdag-Søndag
Warszawa-Oslo – Daglige avganger

Originally posted by Andrev

Dagbladet får dette til å bli "Vil fly nordmenn til Syden via Polen" :)

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/04/06/463044.html

Men seriøst; er det ikke mange lcc-aktører i Polen allerede?

Men Dagbladet gir seg ikke. Selv etter denne kommentaren høres det ut som om de tror Warsawa basen blir satt opp for å betjene nordmenn til "Syden"

"Det er ikke utenkelig at vi vil fly nordmenn via Polen, men rutene fra Warszawa er først og fremst ment for å fly polakker til de fire destinasjonene i Sør-Europa, sier informasjonssdirektør Anne Grete Ellingensen i Norwegian til Dagbladet.no."

Vanskelig for nordmenn å forstå at vi ikke er verdens navle av og til...og at ikke alt dreier seg om oss :p

Da fikk jeg rett i mine antagelser om at det ville bli en flybase, og ikke bare østeuropeisk crew som skulle fly til/fra Norge!

Hvilken farge får de flyene? Skal de hete Norwegian i Polen også? Dette blir et spennende prosjekt :up:

Originally posted by Hurum

Og nå som vi endelig slipper å reise via Kastrup, så skal Norwegian ha oss igjennom Warsawa :p

Tja, akkurat i dag har det vel vært mange SAS-kunder som har vært glad for nettopp å ha hatt billett via Kastrup... :sarc

Det program Norwegian indtil videre har sat op for WAW kræver kun et fly så vidt jeg kan se - og OSL-WAW er i amadeus sat op så denne rute betjenes af en OSL baseret maskine.

Kommer der et andet fly som skal flyve andre ruter end de allerede annoncerede. WAW-CPH skal de være velkomne på - vi mangler en lavpris operatør på denne rute. Men mere sandsynligt vil de satse på yderligere leisure destinationer.

Originally posted by PP

Det program Norwegian indtil videre har sat op for WAW kræver kun et fly så vidt jeg kan se - og OSL-WAW er i amadeus sat op så denne rute betjenes af en OSL baseret maskine.

Kommer der et andet fly som skal flyve andre ruter end de allerede annoncerede. WAW-CPH skal de være velkomne på - vi mangler en lavpris operatør på denne rute. Men mere sandsynligt vil de satse på yderligere leisure destinationer.

Det ble i går sagt at Norwegian skal lansere ytterligere ruter fra WAW ja.

Pressekonferanse senere idag om denne satsingen. Men ser ut som den "drukner" i annet luftfart-relatert stoff for tiden :)

Back