Ny logo for Norwegian

Min personlige mening er at den forrige er mye finere, ikke minst selve flyet. Flyet på den nye ser forferdelig ut, og det ser ut som om det holder på å falle fra hverandre.

Last edited:
53556165522_f2197670ef.jpg

Blir interessant å se hvordan dette utspiller seg på flyene.

Det trengs eller haster kanskje ikke så mye der?

Denne likte jeg. Fresht!!! Nå kan kanskje forumet få både ny norwegian logo og ny SAS logo - sånn at Flyprat også er litt sånn 2024:-)

Hmmmm...

Enig i at flyet i den gamle logoen ser bedre ut, og det passer etter min mening bedre at det er blått en hvitt. I den gamle logoen er alle fargene i det norske flagget representert, og uten et blått element virker rødfargen mer bleik synes jeg.

At logoen bare er rød og hvit gjør den litt mer "billig" i mine øyne, minner om Play og AirAsia (men det skal og sies at Swiss og Austrian bruker hvitt og rødt på en god måte). Blått gir ofte assosiasjoner til trygghet og pålitelighet, så jeg synes de skal være litt forsiktige med å fjerne blått.

Men nå skal en ikke komme med for mye kritikk før vi får se det hele. Derimot synes jeg dagens grafiske profil inneholder svært mange fine elementer som ikke har blitt utnyttet godt nok, som for eksempel det mørkeblåe og hvite fjellandskapet som blant annet blir brukt som bakgrunn på Wifi-brosjyren i setelommen, som jeg gjerne kunnet ønsket å se på større overflater som for eksempel veggene foran og bak i kabinen. Så synes det er litt trist de beveger seg bort fra nåværende logo og grafiske profil uten at den egentlig har blitt ordentlig implementert. Det lakkeres jo fortsatt fly hos Boeing med en logo som de sluttet med leeenge før corona :headbang (den røde .com-boksen)

Hadde jo og vært spennende om vi så en harmonisering der WF og DY bruker litt av de samme elementene.

Hadde jo og vært spennende om vi så en harmonisering der WF og DY bruker litt av de samme elementene.

To vidt forskjellige selskap som i mine øyne fortjener hver sin unike identitet.

Artig å observere hvor (ut-)datert den utgående Norwegian-logoen brått blir, sidestilt med den nye. På flyskrogene er det vel ikke annet å vente enn kun utskiftning av selve logoen over tid.

Mer tidsaktuell og SoMe-vennlig, kan man vel si. Blir interessant å se hvordan dette utspiller seg på flyene.

https://www.facebook.com/share/v/wFEBVFF9CsLPhMnQ/

På tide. Den gamle var ganske grusom.

Blir litt misvisende når man bare kopierer den inn uten kontekst -- denne er mye enklere åkombinere med andre grafiske elementer -- og med det kan dekoren på flyene/design på websider etc bli mye bedre totalt sett. Og med to farger er den mer tilpasningsdyktig i forhold til forskjellige varianter. Dette blir nok veldig bra.

To vidt forskjellige selskap som i mine øyne fortjener hver sin unike identitet.

Mener ikke at WF skal endre sin logo og gjøre store omveltninger. Men i situasjoner hvor begge logoene skal være representert, og gjerne sammen med diverse grafiske elementer, vil det gi et bedre helhetsinntrykk om de bygger på noe av det samme.

Ta for eksempel det at WGH nå skal ha handlingen på DY: Det resulterer i felles servicesentre på en rekke flyplasser. På skranker, vegger og skjermer bør disse harmonere godt for å gi en helhet. Er bare en logo fra DY påklistra uten kontekst gir det et bilde av at DY er en hvilken som helst kunde av WGH, noe de i praksis jo er, men husk at de også er eier.

Vil ikke overaske meg at vi ser de to selskapene forenkle det grafiske utrykket med for eksempel felles skriftfont, symboler og utforming for trykte elementer osv. Dette vil gjøre ting enklere på tvers av selskapene og kunne gi et mer helhetlig utrykk ovenfor kunden og signalisere at de henger sammen.

Jeg er sikker på at det er en plan for det her, så vil tiden vise hvordan de blir knyttet sammen visuelt :)

Bare så det er klinkende klart så mener jeg verken at måka eller grønnfargen til WF skal bort.

Min personlige mening er at den forrige er mye finere, ikke minst selve flyet. Flyet på den nye ser forferdelig ut, og det ser ut som om det holder på å falle fra hverandre.

Det gamle flyet ser jo ut som en clipart fra Microsoft.... Mye bedre logo dette. Synd de ikke har presentert hele sin nye profil, inkl. flyene

Norwegian har vel egentlig aldri hatt noen god profil, enten det er på fly, logo osv osv. Og man forsetter i samme trend.. Men hvertfall noe bedre tilpasset digitale flater da..

Gjesp.............
Det blir som Air France sin justering for litt siden.

Men også den gamle Air France logoen ble fort utdatert ved siden av den nye…og som Blubird påpeker her det gjør også den gamle Norwegian logoen ved siden av den nye…og det blir også min arbeidsgivers nye logo når vi ser den ved siden av den nye.

Typisk lavprisselskap. Billigere med to farger enn tre. Ser ut som first price utgaven av Swiss.

Typisk lavprisselskap. Billigere med to farger enn tre. Ser ut som first price utgaven av Swiss.

Ja, alle de andre store norske flyselskapene har jo minst 3 farger i logoen som f.eks SAS og Widerøe....:p For ikke å snakke om de andre lavprisselskapene Equinor, Telia, Telenor, Yara, Hydro, Reitan, Strawberry osv osv osv.
artworks-hwBISkOdeGM0ZfPD-TfYzsw-t500x500.jpg

Bildet med glimt i øyet ;)

Ja, alle de andre store norske flyselskapene har jo minst 3 farger i logoen som f.eks SAS og Widerøe....:p For ikke å snakke om de andre lavprisselskapene Equinor, Telia, Telenor, Yara, Hydro, Reitan, Strawberry osv osv osv.
artworks-hwBISkOdeGM0ZfPD-TfYzsw-t500x500.jpg

Bildet med glimt i øyet ;)
Alle de selskapene du nevner har verdens kjipeste logoer :stir

Back